کارشناس داوری:

امیدوارم بنیادی‌فر با حضور VAR در دربی دچار اشتباه نشود

کارشناس داوری درباره انتخاب موعود بنیادی‌فر به عنوان داور دربی ۱۰۲ و استفاده از VAR در این بازی توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری کشورمان درباره انتخاب موعود بنیادی فر به عنوان داور دربی ۱۰۲ اظهار کرد:  موعود بنیادی فر به دلیل داشتن لایسنس فیفا تنها داوری بود که می‌توانست دربی تهران را قضاوت کند. کمک داوران این دیدار ایلدروم و قاسمی به دلیل اینکه جزو تیم بنیادی فر هستند نیازی به مجوز ندارند و در بازی‌های بین المللی می‌توانند به بنیادی فر کمک کنند. بیژن حیدری هم به دلیل شرکت در ۲ دوره از کلاس VAR در عربستان و داوری کوتاه با تکنولوژی نیز مجوزش برای این دربی گرفته شد و ۲ داور عراقی هم در اتاق مانیتورینگ به تیم داوری کمک خواهند کرد.

سلیمانی گفت: در دیدار فردا داور وسط و داوران اتاق وی‌ای آر نقش مهمی در قضاوت و کنترل بازیکنان خواهند داشت که امیدوارم اشتباه تاثیر گذاری مرتکب نشوند. گرچه در این مدت هم در باشگاه‌های انگلیس و هم در لالیگا با وجود وی‌ای آر شاهد اشتباهاتی بودیم، اما امیدوارم داوران عراقی اهمیت این بازی را بدانند و بتوانند کمک قابل توجهی به بنیادی فر بکنند.

او افزود: بازیکنان ۲ تیم هم بدانند که VAR در تمام تصمیمات داوران دخالت نمی‌کند و در برخورد‌های محوطه جریمه، آفساید، گل به ثمر رسیده و موارد اخراج می‌تواند به داور مشورت دهد؛ بنابراین با هر برخوردی در میانه میدان به سمت داور برای چک کردن هجوم نیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار