جذب گردشگران خارجی به استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جذب گردشگران روسی و چینی به همدان در دستور کار قرار گرفته است.

 

محسن معصوم علیزاده گفت: براساس دستور استاندار همدان با تشکیل تیم‌های اقتصادی و گردشگری تقویت مراودات با کشورهای روسیه و چین در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: پیگیری مراودات در حوزه گردشگری از وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است و برهمین اساس معاون گردشگری وزیر به چین سفر کرده و نشست های اثربخشی برگزار شده و تفاهم نامه هایی نیز در این خصوص منعقد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جاذبه‌های شاخص گردشگری همدان با هدف کمک به جذب گردشگران چینی و روسی به زبان این کشورها در سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی می شود.

معصوم علیزاده گفت: ترجمه تابلوهای گردشگری، بروشورها و محتواهای گردشگری با زبان های چینی و روسی نیز در حال آماده سازی است.

او گفت: حضور گردشگران خارجی در کشورمان و آشنایی آنها با ظرفیت های غنی گردشگری و فرهنگی میهن مان برای مقابله با ایران‌هراسی که دشمنان آنرا دنبال و پیگیری می کنند بسیار موثر است بنابراین از همه از فعالان صنعت گردشگری انتظار می رود در این زمینه برنامه‌ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان از رشد نزدیک به سه برابری گردشگران خارجی این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در نیمه نخست پارسال سه هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی به همدان آمدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

معصوم علیزاده گفت: جذب گردشگران خارجی از اولویت های میراث فرهنگی همدان به شمار می رود و ثبت جهانی هگمتانه در سال آینده به این مهم کمک شایانی خواهد کرد.

او گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه سال آینده در نخستین شورای ثبت آثار جهانی یونسکو مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و باید شاهد اتفاق میمون ثبت این مجموعه باشیم.

معصوم علیزاده گفت: در مدت یاد شده همچنین سه میلیون نفر از هموطنان از جاذبه های گردشگری همدان بازدید کردند که غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه های گنجنامه و محوطه باستانی هگمتانه جزو بیشترین آثار بازدید شده بود.

او گفت: در تعامل با دستگاه های مختلف و همچنین شهرداری همدان و برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف در تلاش هستیم تا به جذب گردشگر در همدان کمک کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان اینکه امکانات و خدمات رفاهی مطلوب نقش مهمی در حفظ و ماندگاری گردشگر دارد،گفت: از همین رو و پیرو تاکیدات وزیر میراث فرهنگی علاوه بر تلاش برای گسترش خدمات رفاهی مجتمع های بین راهی و مجموعه های گردشگری به مسافران در تلاش هستیم تا وضعیت کمی و کیفی سرویس های بهداشتی بین راهی و واقع در مناطق گردشگری را بهبود ببخشیم.

معصوم علیزاده گفت: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه میراث فرهنگی رقم خورده که لازم است رسانه ها آنرا به خوبی تبیین کرده و در اختیار مردم قرار دهند.
او با بیان اینکه سفر رییس جمهور و مصوبات آن کمک خوبی را به میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان کرد، گفت: از محل این مصوبات ۴۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که صرف آماده سازی و ساماندهی محوطه باستانی هگمتانه شد که بخشی از فرایند ثبت جهانی این مجموعه بود.

این مسوول گفت: پیگیر جذب سایر اعتبارات سفر رئیس جمهور به ویژه در زمینه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی هستیم.
غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، آرامگاه استرومردخای و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

آبشار و سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، سراب گیان و گاماسیاب، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
عکس اصفهان مسجد شاه را زدند تبلیغ همدان را کردند