پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات ازدواج بانک قرض الحسنه مهر ایران در لرستان

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان گفت: یک هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال در قالب یک هزار و ۲ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط بانک قرض الحسنه مهرایران لرستان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

 ولی ساجدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نوبت این بانک وجود ندارد.

وی افزود: اکنون ۲۵۴ هزار شهروند لرستانی در ۱۴ شعبه فعال بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر استان حساب دارند.

وی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی تعداد مشتریان استان لرستان نسبت به پارسال افزود: قریب ۳۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک تکلیفی است یعنی علاوه بر اینکه منابع بانک را درگیر می‌کند منابعی هم به بانک نمی‌افزاید.

ساجدی درخصوص سیستم بانک‌های تخصصی قرض الحسنه اضافه کرد: بانک‌های قرض الحسنه تعهدی هستند یعنی به میزان منابعی که جذب می‌کنند متعهد پرداخت تسهیلات هستند که امسال در مجموعه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این مسئله دیده شد و بانک‌های قرض الحسنه از این امر مستثنی شدند تا بتوانند به تعهد مشتریان پاسخ دهند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان افزود: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۶۶ هزار ریال میلیارد ریال به مشتریان پرداخت شد و بانک قرض الحسنه مهر لرستان جزو ۵ استان برتر کشور قرار گرفت.

ساجدی بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان یکی از ارکان اقتصادی مجموعه حکومت در ۱۶ سال از عمر خود توانسته است بخشی از مشکلات و معضلات اقتصادی را به واسطه اتکا به فرهنگ قرض الحسنه برطرف کند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ قرض الحسنه در آحاد جامعه نفوذ کند و هرکدام از شهروندان یک سفیر قرض الحسنه باشند، افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است ۱۶ میلیون مشتری را در سراسر کشور در این مدت جذب نماید و جزو بانک‌های رسمی ایران و اولین و بزرگ‌ترین بانک تخصصی قرض الحسنه است.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفته و در راستای تحقق شعار "فناوری، نوآوری" اکنون بیش از ۷۰ درصد افتتاح حساب‌هایی که در این بانک صورت می‌گیرد غیرحضوری است و هر شخصی بدون مراجعه به شعب بانک می‌تواند به صورت برخط اقدام به افتتاح حساب یا درخواست ارائه تسهیلات نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.