آمادگی مراکز مهارت‌آموزی برای توانمندسازی نیروی کار در خراسان رضوی

مراکز مهارت‌آموزی برای توانمندسازی نیروی کار در خراسان رضوی آماده شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مراکز مهارت‌آموزی شامل آموزشگاه‌های آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های مجری طرح آموزش در محیط واقعی کار در قالب قرارگاه "مهارت و فنی حرفه‌ای" تجمیع و برای توانمندسازی نیروی کار در استان اماده می‌شوند.

محمد امین بابایی با اشاره به بازدید امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای "سپهبد شهید سردار سلیمانی" و مرکز آموزشی "شهید آوینی" مشهد افزود:در این بازدید مقرر شد از تمام ظرفیت استان برای توانمندسازی و افزایش بهره وری نیروی کار به صورت یکپارچه و در قالب قرارگاه استفاده شود.

وی گفت: این قرارگاه با حضور دستگاه‌های اجرایی موثر، خیریه ها، تشکل‌های تخصصی و هم افزایی تمامی مجموعه‌های دارای ظرفیت راه اندازی و تلاش خواهد شد با افزایش و ارتقای توانمندی افراد، زمینه جذب آنان در بازار کار به سرعت فراهم شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر این اساس از همه ظرفیت مهارت آموزی در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار برای توانمندسازی نیرو‌های انسانی که قصد ورود به بازار کار را دارند شامل دانش آموزان، دانشجویان و حتی افرادی که هم اینک مشغول به کار هستند، بهره گرفته می‌شود تا میزان سطح مهارت نیروی کار و افزایش بهره وری در واحد‌های تولیدی و کارگاهی استان افزایش یابد.

وی افزود:از زمان راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل به آدرس shoghl.mcls.gov.ir (تیر ۱۴۰۲) تاکنون ۱۰ هزار نفر از خراسان رضوی در این سامانه ثبت شده اند، سامانه جست‌وجوی شغل محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند. همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار