تولید آستان قدس رضوی:

اقدامات آستان قدس باید خلاقانه و جریان ساز باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اقدامات این آستان مقدس در حوزه خدمات اجتماعی باید خلاقانه، جریان ساز، شاخص و معطوف به اموری باشد که از عهده نهادهای حمایتی و امدادرسان کشور ساخته نیست.

حجت الاسلام احمد مروی روز سه شنبه در دیدار با مدیران بنیاد کرامت رضوی گفت: ظرفیت آستان قدس رضوی بسیار بالاست و نباید در حوزه خدمت به اقشار آسیب پذیر مشابه سایر نهاد‌های حمایتی عمل کند.

وی گفت: بنیاد کرامت در حوزه خدمات اجتماعی و امور خیرانه باید به تسهیل گری، حمایت و هدایت فعالیت‌های مردمی و ایجاد هسته‌های خدمت در کل کشور بپردازد؛ زیرا تصدی‌گری موجب محدود سازی فعالیت‌ها خواهد شد.

تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه خادمی حضرت رضا (ع) تنها منحصر به حرم مطهر نیست بیان کرد: سعه وجودی امام رضا عالم گیر است لذا محصورسازی خادمی تنها در جغرافیای حرم مطهر به معنای محدودسازی این وجود قدسی در یک فضای محدود فیزیکی بوده که این توهین به حضرت است.

وی گفت: بنیاد کرامت از بخش‌های مهم آستان قدس رضوی است که در ظاهر خدمات اجتماعی ارائه می‌دهد، اما باطن خدمات آن موجب ارتقای محبت امام رضا (ع) در قلوب مردم می‌شود لذا این بنیاد کاری معرفتی و بلند دارد که برای انجام هرچه شایسته‌تر آن نیازمند بهره‌مندی از نظرات اندیشکده‌ها و نهاد‌های علمی است.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه اطلاع رسانی شفاف و به هنگام خدمات اجتماعی آستان قدس به مردم را مطالبه و خاطرنشان کرد: باید تدبیری برای اطلاع رسانی شایسته خدمات اجتماعی آستان قدس به جامعه صورت پذیرد؛ این خدمات حکایت از آثار و برکات مرقد مطهر و وجود مقدس امام رضا (ع) پس از گذشت ۱۴۰۰ سال از ارتحال ظاهری آن حضرت دارد.

وی گفت: باطن خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی امام شناسی است؛ چه کسی در عالم پس از گذشت صد‌ها سال از فوتش همچنان وجود، مرقد و نامش موجب آثار و برکات برای مردم است؟ لذا تاکید درخصوص توجه به حوزه اطلاع رسانی به جهت اهمیت آن در امام شناسی و عیان سازی برکات ظاهری وجود قدسی حضرت رضا (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.