ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسید

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسید که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات هستیم.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه رویداد تبادل فناوری حمل و نقل گفت: این صندوق بر اساس مصوبه مجلس در سال ۸۹ و با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شد و در حال حاضر ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان و ارزش صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی گفت: ۲۶۶ هزار نفر در کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند و ما با صندوقی با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی توانسته‌ایم ۷۸ خدمت مختلف از جمله تسهیلات، ضمانت سرمایه‌گذاری و سایر خدمات را به این شرکت‌ها به ارزش بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان ارائه کنیم.

ملکی‌فر گفت: هدف نهایی افزایش سهم دانش‌بنیان از اقتصاد کشور است و تاکنون ۴۱ رویداد در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های مختلف غذایی، حمل و نقل، صنعت هوایی و سایر زمینه‌ها برگزار شده و ارزش تفاهم‌نامه‌های منعقد شده به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته وی نمایشگاهی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این ساختمان برگزار شده و شرکت‌های دانش‌بنیان جدیدترین محصولات خود را ارائه می‌کنند.

 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار