سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

چرا کلیات لایحه بودجه در مجلس رای نیاورد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در ارتباط با رد شدن کلیات لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را بیان کرد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوی تلفنی با بخش خبری ۱۴ در ارتباط با ایراد اصلی مجلس به کلیات لایحه بودجه اظهار کرد: مجلس علاوه بر نقاط قوتی که برای این لایحه مطرح کرده نقاط ضعفی  هم در صحن علنی توسط بعضی از همکاران عنوان شد.

وی ادامه داد: ابهام در برخی از نقاط بودجه بود که برخی از اطلاعات برای تحلیل مصارف عمومی در لایحه ارائه نشده بود. موضوع دیگر بحث ابهام در منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها بود که تقریبا ۷۵۸ هزار میلیارد تومان در این بحث توسط دولت دیده شده بود و که تنها سر فصل‌های اعتبارات ذکر شده بود و کسری قابل ملاحظه در منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در لایجه دولت مشخص نبود.

زارع افزود: به ویژه اقلام مصارف هدفمندی در سال آینده مانند یارانه نان و یارانه نقدی از یک طرف مورد نظر مجلس بود و کاهش منابع هدفمندی از جمله صادرات فرآورده‌های نفتی. نظر همکاران این بود که اخلالی در پرداخت مصارف وجود دارد که باید با بازنگری جدی مواجه شود.

وی ادامه داد: فقدان جهت گیری مشخص در حوزه انرژی موضوع دیگر مورد بحث در مجلس بود. در حال حاضر در بخش برق و گاز و فرآورده‌های نفتی کشور با مسئله جدی عدم تعادل تولید و مصرف مواجه هستیم و دیگری نیز تداوم درج ارقام خارج از سقف بودجه بود که در حوزه منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و اعتبارات مربوط به تقویت حوزه دفاعی تقریبا در سقف بودجه لحاظ نشده بودند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: یکی دیگر هم موضوع مالیات بر ارزش افزوده بود و دیگری نیز نسبت لایحه بودجه با برنامه هفتم که رابطه مصارف و اولویت‌های تقدیم با برنامه هفتم و میزان منابع اختصاص یافته برای اجرای تکالیف برنامه هفتم در لایحه مشخص نبود.

وی افزود: بحث دیگر هم تصویر غیردقیق در بودجه شرکت‌های دولتی بود که در لوایح بودجه سنواتی باید عنوان شود که در بودجه ۱۴۰۳ هم تداوم داشت.

زارع در انتها گفت:‌ محور‌ها و ملاحظاتی هم مانند عدم تخصیص منابع کافی برای پرداختن به تکالیف برنامه هفتم از منابع کافی به منظور سرمایه گذاری در سال  آینده و رشد محدود حقوق و مستمری کارکنان و بازنشستگان بود که دغددغه همکاران بود و به دلیل این دغدغه‌ها کلیات بودجه رای نیاورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
پروژه های ناقص و زمانبر با هزینه زیاد جنگنده قاهر صاعقه .نمی دونم چه اصراری بر انجام این پروژه ها به تنهایی دارید چرا به صورت مشترک با بعضی کشورها تولیدات خودتون رو انجام نمی دهید.همش میخواهید لاف تولید داخلی بودن بزنید؟بخدا از سر دلسوزی میگم نه غرض و مرض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
کاش کمی مردم را می فهمیدید . فهم و شعور دو عنصر نایاب در بین مسؤلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
نوشتن بودجه واقعی و به نفع مردم ایمان و وجدان می خواهد که ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
همش بتازی برای انتخابات وکرنه عملا 18و 20خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
این هم از مدیریت جدید آقای منظور که به لطف رییس جمهور و کارنامه نه چندان مطلوبش در مالیات حالا سکان برنامه و بودجه کشور را در دست گرفته و هر روز هم افاضات دارد ولی حالا با این هم اشکال در بودجه نویسی مواجه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
متأسفانه در مواردی که به نفع مردم هست از جمله افزایش حقوق متناسب با تورم دولت تکلیف قانونی را فراموش می کند ولی جایی که ضرر دارد فوری تکلیف قانونی را ادا می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
سلام باتوجه به افزایش اخیرحقوق شاغلین لطفا درمورد کارکنان وابسته بازنشسته نیز رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
وقتی تورم ۴۰ درصده رشد ۱۸ تا ۲۰ درصدی حقوق کارمندان کمه حداقل اندازه تورم رشد حقوق داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
خوب معلومه.بابدحقوق کارمند سی درصداضاف بشه تا رای بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
در بودجه لطفا نمایندگان محترم اگه نماینده ملتید افزایش حقوق کارگر وکارمند روحداقل یک یال متناسب باتورم درنظربگیرید.نابود شدن این دوقشر درجامعه.
عدالت در دریافت حقوق هم ک یک شعار توخالی باقی ماند.عده ای فوق العاده ویژه ۵۰درصد رو کامل گرفتن ودنبال فوق العاده خاص هستند وکمیسیون تلفیقم هوادارشونه عده ای هم درحد ۲۰درصد فوق العاده ویژه ۵۰درصدروب بدبختی گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اینها خود تا جان به لب دارند شاغل هستند و حقوق فوق نجومی می گیرند، و بازنشسته که نمیشن ببیند اینها در چه فلاکتی هستند
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بخاطر اینکه پول کمتری برای اختلاس گران مفسد می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
انشاالله موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بودجه ای نمونده کفگیررسما ته دیگ روهم کنده بادلار2500 تومان بستن درحالیکه دربازارفروش دلار50000تومانه حتی بااین تورم 400 درصدی هم نتونستن بودجه ببندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
احتمالا این نمایندگان حاضر که قراربرن بودجه شون مشکل داره وگرنه ومثل قضیه بازنشستگی ۳۵ سال زود تائیید می کردنچون میخوان برن به.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
دولت سیزدهم ضعیف ترین و ناکارآمدترین در جمهوری اسلامی ایران بوده که بیش از ۹۰ درصد مردم را به بدبختی و شرمنده بودن نزد خانواده کشانده و فقط شعارهای پوچ و توخالی می‌دهد ،ما ملت از شر مسئولین بی کفایت چه کار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بودجه ای که امضاء شد بدرد نخورد
آخرین اخبار