در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نگاهی به بازی‌های سنتی شب یلدا در «چله‌شو»

ویژه برنامه «چله‌شو» رادیو جوان با اجرای علیرضا کنگرلو، مجید عسگری، آرزو جعفرپور و فاطمه امجدیان در بلندترین شب سال روانه آنتن می‌شود.

عباس پیری، تهیه‌کننده برنامه «چله‌شو» رادیو جوان با اعلام این خبر که اگرچه شب‌نشینی یلدایی رادیو جوان با اجرای فرزاد حسنی همراه نیست، ولی جمعی از گویندگان رادیو در بلندترین شب سال دورهم جمع می‌شوند، گفت: این ویژه برنامه به عنوان شب‌نشینی یلدایی رادیو جوان از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲:۰۰ بامداد روانه آنتن می‌شود. 

پیری، علیرضا کنگرلو، مجید عسگری و خانم‌ها آرزو جعفرپور و فاطمه امجدیان را مجریان «چله‌شو» دانست و افزود: در این برنامه نگاهی به فرهنگ‌های مختلف یلدایی داریم، که چگونه هر گوشه ایران با آداب و رسوم خود به استقبال شب یلدا می‌رود و ببینیم فرهنگ ایرانی یلدا تا کجا‌ها رفته است.

این تهیه‌کننده به آیتم‌های مختلف برنامه اشاره کرد و گفت: حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی، پرداختن به تمثیل و مثل‌های فارسی، قصه‌خوانی و ... از بخش‌های دیگر برنامه است. ما به طور ویژه به بازی‌های سنتی شب یلدا می‌پردازیم، که قدیم در خانه‌ها انجام می‌شد. بخشی از این بازی‌ها با اجرای همکاران در استودیوست و بخش دیگر معرفی بازی‌ها به خانواده‌هاست. گزارش ویژه برنامه به دوش آقایان امیر عضد و حمید پارساست، که حال و هوای مردم و فضای خانواده‌ها را گزارش می‌دهند.

پیش از این، وحید اسدی مدیر شبکه رادیو جوان علت عدم حضور فرزاد حسنی را کسالت مادرش عنوان کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
مگه دل و دماغ بازی هم برای ملت گذاشتین
آخرین اخبار