۶ تا ۱۲ دی، هفته رشت است

شورای شهر رشت اعلام کرد: مراسم هفته رشت از ۶ تا ۱۲ دی ماه با اجرای ویژه برنامه‌های متعدد و طبق سلایق گوناگون مردم برگزار می‌شود.

علیرضا تاج شهرستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت امروز در در هشتاد و هفتمین جلسه این کمیسیون گفت: مراسم ویژه هفته رشت امسال با مشارکت اقشار مختلف شهروندان برگزار می‌شود و در نظر داریم این مناسبت را با پوشش رسانه ملی همراه و در ابعاد کشوری اطلاع رسانی کنیم.

او افزود: تلاش شده است در مراسم هفته رشت که از ۶ تا ۱۲ دی ماه خواهد بود، با مشارکت همه اقشار شهروندان در چندین حوزه مختلف برنامه‌هایی اجرا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برگزاری مراسم هفته رشت فقط مختص شهرداری نیست، تصریح کرد: انتظار این است در این هفته که با هفته‌های زن، گرامیداشت مقام مادر و همچنین هفته مقاومت و بصیرت مقارن شده است، سایر دستگاه‌ها نیز برای شهر برنامه داشته باشند.

به گفته تاج شهرستانی، مدیریت شهری تلاش دارد برای هفته رشت ویژه برنامه‌هایی متعدد و طبق سلایق گوناگون با مشارکت مردم برنامه ریزی کند و در این اجرا‌ها از حوزه قرآنی تا گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای رشت، همچنین از برگزاری جشنواره خوراک تا برپایی جشنواره ورزش‌های بومی محلی، از شب شعر، نمایشگاه‌های عکس، جشنواره رسانه‌ای گرفته تا رشت گردی و سایر برنامه فرهنگی و هنری دیگر برای شهروندان گنجانده شود، ضمن اینکه از چهره‌های ماندگار، مدال آوران و افتخارآفرینان شهر رشت نیز تجلیل به عمل آید.

او همچنین گفت: در هفته رشت علاوه بر اجرا‌هایی که نام برده شد، رویداد بزرگ خوراک گیلان و برپایی جشنواره‌های متنوع هنری، ادبی، اجرای پرفورمنس‌هایی توسط هنرمندان تئاتر، جشنواره‌های بومی محلی با حضور ورزشکاران، اهالی رسانه، شهروندان کم توان و دارای محدودیت‌های مختلف، اجرا‌هایی با محوریت مدارس رشت و توسط دانش آموزان و حضور حداکثری عموم شهروندان صاحب ذوق و فرهنگ مدار رشت به شکلی درخور و ماندگار را در نظر داریم که جزییات آن از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت سخنرانی استاندار گیلان، مراسم نقالی دانش آموزان از زندگی نامه مفاخر استان در محوطه پیاده راه را از دیگر مراسم مهم شهروندمحور در مناسبت هفته رشت اعلام کرد.

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت

رشت در زمان صفویه در روز ۱۲ دی ماه به عنوان مرکز استان گیلان انتخاب شد. به همین مناسبت و به پیشنهاد روبرت واهانیان، معمار گیلان‌شناس و رشت پژوه در سال ۱۳۹۳، این روز به نام روز نکوداشت شهر رشت پیشنهاد و از سال ۱۳۹۴ به عنوان «روز رشت» نامگذاری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.