وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه صدای دموکرات‌های آمریکا را هم درآورد

نمایندگان دموکرات آمریکا دولت بایدن را به‌ دلیل وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس دائمی در غزه محکوم کردند.

 نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات نیویورک و برنی سندرز از اعضای مستقل ورمونت و همسو با حزب دموکرات، دولت بایدن را به‌ دلیل وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس دائمی در غزه به‌ شدت محکوم کردند.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده پیشرو کنگره آمریکا پس از وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه که خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بود، دولت بایدن را محکوم کرد.

کورتز روز یکشنبه در واکنش به این خبر در حساب ایکس خود نوشت: "شرم‌آور است. دولت بایدن که به‌ تنهایی درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس را وتو کرده و کل آمریکا را نادیده گرفته است، دیگر نمی‌تواند نسبت به فلسطینی‌ها و حقوق بشر ابراز نگرانی کند. "

این نماینده دموکرات خواستار حمایت بدون قید و شرط کنگره از توقف بمباران بی رویه غزه شد.

سناتور برنی سندرز یکی دیگر از اعضای پیشرو و همسو با دموکرات‌ها نیز آمریکا را به‌ دلیل وتوی این قطعنامه محکوم کرده و روز یکشنبه در حساب ایکس خود نوشت: "در زمانی که فلسطینی‌ها در غزه با شرایط وحشتناکی روبرو هستند، آمریکا نباید قطعنامه سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه و آزادی همه گروگان‌ها بود را وتو می‌کرد. کودکان غزه به غذا، آب و تجهیزات پزشکی نیاز دارند. "

با تشدید نگرانی‌ها از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، اعتراضات در سراسر جهان با درخواست برای آتش‌بس در غزه افزایش یافته است. گروهی از اعضای پیشرو کنگره نیز در حمایت از آتش‌بس، مدیریت دولت بایدن در مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را زیر سوال برده و آن را محکوم کرده اند.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در اوایل این هفته به شورای امنیت درباره بروز فاجعه انسانی در غزه هشدار داده بود. وی گفت: خطر فروپاشی کامل سیستم حمایت بشردوستانه در غزه وجود دارد که پیامد‌های ویرانگری خواهد داشت.

گفتنی است از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، ۱۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، آمریکا رای منفی و بریتانیا رای ممتنع داد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
این وتوی آمریکا برای آتش بس را در کنج ذهن خود داشته باشید ، دم از حقوق بشر و حقوق زنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
پیشنهاد به ژاپن و چین : بعنوان یک راهکار انسانی و یک قدرت بزرگ و تاثیر گذار اقتصادی توصیه میکنم تا توقف کامل آتش بس در غزه صادارت و واردات خود را با اسرائیل متوقف کنید و بدانید که اینکار شما با حمایت یک میلیارد مسلمان و چند میلیارد غیر مسلمان روبرو خواهد شد و قطعا بعنوان محبوب ترین کشور در خامیانه لقب خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۵۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
تعداد شهدای غزه به ۱۸۲۰۵ تن رسید که تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۸ هزار و ۲۰۵ تن رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر، سران بی ادب کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی در این مدت ۲ ماه و ۶ روز کجا هستند خفه خون گرفتند، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
فقط این کافی نیست که از مردم بخواهید پناه بگیرند وقتی در واقع هیچ جایی برای پناه گرفتن وجود ندارد.
رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ از مردم مناطق شمال غزه خواست که به مناطق جنوبی در خان یونس و رفح بروند اما جنگنده‌های این رژیم مناطق جنوبی را هم بارها و بارها بمباران کرده و پس از پایان آتش بس، گستره عملیات زمینی خود را به کل غزه توسعه داده است.
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی می‌گوید که 1.9 میلیون نفر از مردم غزه زیر بمباران اسرائیل آواره و اغلب آنها برای چند بار محل اسکان خود را به خاطر حملات اسرائیل تغییر داده و برای چند بار آواره شده‌اند.
وضعیت مردم غزه روز به روز بدتر می شود، زنان و کودکان بیشترین رنج را می‌کشند، آنها آخرین افرادی هستند که غذا میخورند و اولین کسانی هستند که کشته می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
آخرین اخبار