توضیح وزیر علوم در خصوص ورود بدون آزمون به دوره دکتری

زلفی‌گل در خصوص ورود بدون آزمون به دوره دکتری، گفت: گزارشی در این زمینه رسیده است و به گفته رئیس دانشگاه آزاد زمان ثبت‌نام سنوات، اخذ و همه اصول رعایت می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل امروز در حاشیه آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه‌ای به تولید و خلق ثروت از دانش شد و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با صنایع مختلف و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منعقد شد تا از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان به خوبی استفاده شود تا از ظرفیت ماده ۱۱ و ۱۳ این قانون هم بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی در این مراسم یادآور شد: امروز این تفاهم نامه بین معاونت علمی و وزارت علوم در این راستا امضا شد.

وی با اشاره به بهبود رتبه فناوری و نوآوری ایران در سطح جهانی، افزود: حدود ۲ هزار و ۲۰۲ محصول فناورانه جدید در سطح آمادگی فناوری ۴ و ۵ در این نمایشگاه عرضه شده است.

وزیر علوم در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی و این‌که گفته شده این دانشجویان بدون اخذ مدرک کارشناسی وارد دوره دکتری شده‌اند، گفت: من گفته بودم گزارشی در این زمینه رسیده است، ولی رئیس دانشگاه آزاد توضیح دادند که زمان ثبت‌نام هم سنوات اخذ و هم همه اصول رعایت می‌شود.

وی در مورد حمایت از پژوهشگران دانشگاه آزاد نیز گفت: تمام بخش‌های آموزشی و پژوهشی کشور در یک گروه به نام آموزش عالی جمهوری اسلامی هستیم و سعی می‌کنیم همکاری و هم افزایی در راستای ارتقای علمی کشور داشته باشیم. 

زلفی‌گل ادامه داد: البته ما تقاضا‌های دانشگاه آزاد را که نیاز به مجوز وزارت علوم دارد، در اولویت قرار می‌دهیم، به این دلیل که هزینه‌ای برای دولت ندارد و خودگردان اداره می‌شود. جایی را که خیرین برای احداث ساختمان یا دانشگاه حضور دارند، در اولویت قرار می‌دهیم، از این باب دانشگاه آزاد سرمایه بزرگی برای کشور است و بخشی از بار آموزش عالی را برعهده دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
جلو علم و دانش را نگیرین اما جلوی فروش مدرک رو بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
mangh
۲۰:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
هزینه اصلی را همین دانشگاه ازاد و پیام نور . دانشگاه امام صادق و رضوی و امثالهم به کشور تحمیل می کنند با فروش مدارک و تولید بی ضابطه عنوانداران بی سواد کشور به این روزگار افتاده . ای کاش جرات داشتین و مثل یک مسئول خدمت می کردین
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
ایکه زلفت مثل گله . قیمت رو اعلام کن . بقیه حل شدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
زلفی گل یا هر مسئولی که به اندازه یک ارزن شجاعت در وجودش هست خداوکیلی با این کنکور دارید نسل ایرانیها را از بین می برید و یک عده زالو صفت بی شرم که حاضرند همه چی شون را با پول عوض کنند امدند و اموزشکده زدند نشریه اشغالی چاپ کردند و اینده بچه های این مملکت را با گرفت پول تباه کردند هر کدامتون ذره ای شجاعت دارید با این ها در بافتید و این قول هفت سر کنکور را ازبالای سر جوانان این مملکت بردارید البته اگر مسئولی باشه که خودش ذینفع کنکور نباشه.دم اون مسئول گرم گرم.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۴۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
جلو علم و دانش را نباید گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
دانشگاه آزاد = دانشگاه تدریس صرف و بدون امتحان
آخرین اخبار