اورژانس اردکان به دنبال نجات

کارشناس امور حقوقی ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات در فرمانداری اردکان گفت: اورژانس بیمارستان ضیایی دچار چالش‌های جدی شده و مسئولان به دنبال نجات آن هستند.

محمد امین فلاح، کارشناس امور حقوقی ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات در فرمانداری اردکان گفت: با توجه به تعدد شکایات و نارضایتی‌های متعدد شهروندان از اورژانس بیمارستان ضیایی اردکان به خاطر ازدحام جمعیت، کیفیت خدمات ارائه شده از سوی پزشکان، نوبت دهی و زمان بالای انتظار برای معاینه پزشک، برای پیگیری شکایات به محل مراجعه و موارد مطروحه مورد بررسی قرار گرفت.

 او افزود: با توجه به استقرار صنایع و معادن متعدد و مهاجرپذیری شهرستان، جمعیت شهر اردکان روز به روز در حال افزایش است که این امر لزوم توجه به بحث بهداشت و درمان را به عنوان یک نیاز ضروری در پی دارد.

کارشناس امور حقوقی ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات در فرمانداری اردکان اظهار داشت: در حال حاضر بخش اورژانس بیمارستان ضیایی به عنوان تنها مرکز دولتی ۲۴ ساعته شهرستان می‌باشد که در بخش درمان به ارائه خدمات می‌پردازد.


فلاح یادآورشد: آمار پذیرش اورژانس نشان از آن دارد که حجم مراجعات به این مرکز بالا است و موجب نارضایتی مراجعین برای مراجعه به پزشک و نیز کیفیت معاینات و فشار مضاعف به پزشک عمومی و ازدحام جمعیت در بخش انتظار اورژانس است.

او تصریح کرد: این مجموعه در هر شیفت دارای یک پزشک عمومی برای ویزیت است که از نظر تعداد مراجعه با زمان استاندارد برای معاینه افراد هیچ گونه همخوانی وجود ندارد که باعث تضییع حق بیماران و در متقابل فشار حداکثری به پزشکان عمومی اورژانس است.

فلاح با بیان اینکه این بخش به طور کلی دارای شش پزشک عمومی است ادامه داد: که تعداد کم پزشکان باعث فشردگی برنامه کشیک و نارضایتی پزشکان عمومی شده است.

 این کارشناس افزود: مطابق درخواست سرپرست بیمارستان ضیایی تعداد حداقل ۲ پزشک عمومی به صورت طرحی از سمت مدیریت درمان دانشگاه به بخش اورژانس شهرستان اختصاص داده شود.

فلاح گفت: با توجه به فضای فیزیکی موجود و حجم مراجعات، حضور پزشکان در شیفت عصر و شب به صورت ۲ پزشکه تعیین شود یا برنامه حضور پزشکان به صورت پزشک کمکی در زمان پیک ۱۶ الی ۲۲ هر روز هفته برقرار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.