اکونومیست: موفقیت اسرائیل در غزه بعید است

مجله اکونومیست گفت: رژیم صهیونیستی تنها چند هفته فرصت دارد تا تجاوزهای خود در غزه را به پایان برساند.

مجله انگلیسی «اکونومیست» در گزارشی امروز دوشنبه نوشت که نه هفته از آغاز بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و شش هفته از اعزام نیرو‌های زمینی می‌گذرد، به نظر می‌رسد که نیرو‌های صهیونیست تنها چند هفته‌ فرصت دارند تا این مأموریت را به پایان برسانند که در غیر این صورت واشنگتن، متحد حیاتی صهیونیست‌ها، حمایت خود را لغو می‌کند.

این مجله با اشاره به اینکه موفقیت «اسرائیل» بعید به نظر می‌رسد اعلام کرد: «اسرائیل در حال تشدید عملیات خود است و یک لشکر کامل هوابرد ارتش را در شهر جنوبی خان یونس و اطراف آن مستقر کرده است و سه لشکر زرهی همچنان در شمال این کشور فعالیت می‌کنند. اسرائیل در تلاش است این تصور را ایجاد کند که مقاومت در حال فروپاشی است و سرزمین‌های وسیعی را کنترل می‌کند، که این هنوز تصویر پیروزی نیست. پیروزی که شهروندان اسرائیلی از رهبران خود خواستار آن هستند.»

اکونومیست در ادامه نوشت که «ژنرال‌های اسرائیلی از ابتدای جنگ گفته‌اند که ماه‌ها عملیات سنگین طول می‌کش، پس از گذشت بیش از دو ماه، هنوز منتظر ماه‌های طولانی هستند، اما ممکن است وقت نداشته باشند.»

این مجله اعلام کرد که «تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی حمایت بین‌المللی از حمله اسرائیل را کاهش داده است و آمریکا همپیمان همیشگی اسرائیل اکنون در حال تزلزل است.

این مجله انگلیسی در ادامه افزود: دولت‌های آمریکا و اسرائیل علناً انکار می‌کنند که دولت بایدن هر نوع ضرب الاجلی برای اسرائیلی‌ها برای پایان دادن به حمله تعیین کرده است. اما چندین منبع تأیید کردند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اسرائیل، به اسرائیلی‌ها اطلاع داد که آن‌ها باید تا سال جدید به مسائل پایان دهند.

اکونومیست گفت که اگر واشنگتن خواستار پایان جنگ در اوایل سال جدید شود، ممکن است بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی پایان یابد، اما ارتش این رژیم احتمالاً با تکیه بر نیرو‌های زمینی متحرک به درگیری ادامه خواهد داد. اما در این سناریو، حماس به کنترل بخش‌هایی از غزه ادامه خواهد داد و در نتیجه اسرائیل در دستیابی به هدف اصلی خود یعنی «از بین بردن حماس» شکست خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار