هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۵ درجه سردتر شد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ریزش جبهه هوای سرد به منطقه دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: حداقل دمای هوا در بسیاری از مناطق مختلف جنوب استان کاهش پیدا کرده و حداقل دمای هوا در تکاب از صفر به منفی چهار درجه و مهاباد از ۸ به ۲ درجه رسید و حداقل دمای هوا در پلدشت منفی ۲ و ارومیه، اشنویه و نقده، منفی یک درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به منطقه افزود: فعالیت این سامانه از امروز به صورت افزایش ابر، بارش باران و وزش باد آغاز شده و بارش‌ها برای مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، اوج فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه است و روز پنجشنبه با خروج آن دمای هوای این منطقه کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و تکاب با حداقل دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.