رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی:

۱۰۰ نخبه برای استخدام در ادارات معرفی شدند

رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ نفر از نخبگان این استان برای استخدام در دستگاه‌های مختلف دولتی بر اساس قانون جذب، نگهداشت و به کارگیری نخبگان معرفی شدند.

عبدالکریم سجادی گفت: ۲ فراخوان ملی برای استخدام نخبگان در سال گذشته و امسال منتشر شد که حدود هفت هزار نخبه از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط استخدام در دستگاه‌های دولتی متناسب با نوع همکاری بودند که ۱۰۰ از استان خراسان رضوی برای استخدام معرفی شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: هیات وزیران، موضوع جذب و نگهداشت نخبگان را بر اساس آیین نامه ای مصوب کرده است و پیرو آن شیوه نامه جذب نخبگان نیز توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: متاسفانه چنین طرح‌هایی کمتر مورد استقبال نخبگان قرار می‌گیرد، زیرا بیشتر آنان تمایل دارند تا در شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند ولی متاسفانه زمینه به‌کارگیری آنان در این مراکز به خوبی فراهم نیست.

سجادی بیان کرد: امسال برنامه‌ها برای حمایت از نخبگان در بنیاد نخبگان خراسان رضوی در دست اقدام است که از آن جمله طرح «شهید بهشتی و طرح شهید احمدی روشن» است.

وی با اشاره به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز و اجرای طرح شهید بهشتی افزود: ۲۳ مسئله در قالب طرح شهید بهشتی توسط جمعی از دانشجویان نخبه استان مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های این طرح توسط بنیاد نخبگان تقبل می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی ادامه داد: طرح شهید دکتر بهشتی به‌ منظور شبکه‌سازی هسته‌های مسئله‌محور میان اساتید برتر و نخبه و زمینه‌سازی برای اثرگذاری آن‌ها در حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور شکل گرفته است.

وی گفت: در طرح شهید احمدی روشن نیز ۲۳ طرح به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال تخصیص اعتبار از سوی بنیاد نخبگان خراسان رضوی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.