ایجاد ۴۰ هکتار جنگل در گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در ۴۰ هکتار از اراضی ملی گچساران امسال درخت کاشته شد.

قدرت‌اله علیپور با بیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شد، گفت: امسال هم در ۳۰۵ هکتار عرصه منابع طبیعی گچساران نهال کاری و بذر کاری انجام می‌شود.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این طرح در ۲۰ هکتار از اراضی ملی منطقه چهاربیشه سفلی گچساران در آغاز پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ۱۱ آذرماه جاری انجام شد.
 
علیپور عنوان کرد: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان امسال اجرا می‌شود.
 
وی گفت: در این طرح عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط و با هدف اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت درخت و دسترسی به اهداف سازمانی و با هدف تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با بیابان زایی و کنترل آلودگی‌های نفتی و گرد و غبار و ترسیب کربن صورت می‌گیرد.
 
علیپور بیان کرد: مردم و تشکل‌ها، اهرمی اثرگذار و مطلوب برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از همکاری و مشارکت آن‌ها در این زمینه استفاده کرد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: در این شهرستان ۳۰ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در زمینه حفاظت از عرصه‌های جنگلی فعال است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.