لزوم افزایش تعامل بین تجار ایران و روسیه

استاندار گیلان در دیدار با سفیر ایران در روسیه گفت: گسترش روابط تجار و بازرگانان ۲ کشور زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان شب گذشته در دیدار با سفیر ایران در روسیه با اشاره به قابلیت‌های تجاری و صادرات محور این استان در منطقه اوراسیا گفت: با اتمام پروژه‌های در حال اجرا، این استان به قطب صادرات کالا‌های تولیدی کشور به روسیه و نیز کشور‌های حاشیه خزر بدل می‌شود.

او همچنین به روابط حسنه ایران با اعضای اجلاس شانگ‌های و کشور‌های اوراسیا اشاره کرد و افزود: رونق تجاری و اقتصادی میان استان‌های گیلان، مسکو، آستراخان و جمهوری داغستان مستلزم تقویت زیرساخت در بخش‌های مختلف است که در این سفر به آن پرداخته می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم افزایش تعامل بین تجار ایران و روسی تصریح کرد: گسترش روابط تجار و بازرگانان بین ۲ کشور زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.

عباسی همچنین بر تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی در حوزه‌های مختلف ریلی، دریایی، زمینی و هوایی تأکید کرد.

به گفته او، پیوند کریدور شمال به جنوب که با حلقه اتصالی گیلان صورت می‌گیرد، می‌تواند نقش مهمی را در تقویت روابط تجاری در منطقه ایفا کند.

استاندار با بیان اینکه اتصال کریدور شمال به جنوب فرصت طلایی برای گیلان است، گفت: اتصال خط ریلی رشت به آستارا با همکاری دو طرف سرعت بخشیده می‌شود.

عباسی با بیان اینکه بازار هدف روسیه برای گیلان بسیار اهمیت دارد، افزود: این استان در حوزه کشاورزی دارای محصولات و تولیدات ارزشمند است که می‌تواند در بازار روسیه جا خوش کند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد روابط گیلان با روسیه در ابعاد مختلف گفت: روابط ۲ کشور از مدت‌ها پیش از طریق این استان رقم خورده است.

او با اشاره به موقعیت استراتژیک آستراخان و داغستان برای ارتباط دوسویه با گیلان افزود: تقویت روابط گیلان با آستراخان و جمهوری داغستان برای توسعه سرمایه گذاری و تجارت خارجی بسیار اهمیت دارد.

سفیر ایران در روسیه کریدور شمال به جنوب را هم پروژه‌ای با اهمیت برای ۲ طرف خواند و تصریح کرد: نقش گیلان در اتصال کریدور شمال به جنوب بسیار حیاتی و مهم است.

جلالی با اشاره به معطلی چندین ساله پروژه خط ریلی رشت – آستارا گفت: دولت سیزدهم به شدت پیگیر به سرانجام رسیدن پروژه رشت – آستارا است و در این خصوص تاکنون اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است.

او همچنین به بررسی و پیگیری مسئله گمرکات و لزوم حل این چالش اشاره کرد و افزود: با حل مسئله گمرکات که با تعامل ۲ طرف صورت می‌گیرد می‌توان به توسعه روابط اقتصادی و تجاری خوش بین و امیدوار بود.

در جریان این نشست شماری از تجار ایرانی و روسی به بیان پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در جهت توسعه روابط تجاری ۲ کشور پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.