داوطلبان نمایندگی مجلس در اصفهان تاکنون تخلف تبلیغاتی نداشته‌اند

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکنون در چارچوب قانون تبلیغات عمل کرده‌اند و تخلفی از این حوزه گزارش نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که در حال تدارک مقدمات فعالیت‌های انتخاباتی خود هستند، تاکنون در چارچوب قانون تبلیغات عمل کرده‌اند و تخلفی از این حوزه گزارش نشده است.


محمدرضا جان نثاری در بیست و هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان با بیان‌اینکه تشکل‌های سیاسی نیز در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای فرایند تعیین کاندیدا‌های مورد نظر خود هستند افزود: با توجه به شائبه‌های پیش‌آمده در این زمینه، فهرست گروهی افراد که در آستانه انتخابات از سوی تشکل‌های سیاسی ارائه می‌شود، مشروط به تاکید نکردن روی فردی خاص و تبلیغ نکردن برای او، تخلف محسوب نمی‌شود.


وی افزود: در این مرحله، تشکل‌های سیاسی به فرد مورد نظر خود نرسیده‌اند و تنها فرایند فعالیت‌های معمول آن‌ها در حال طی شدن است که در دوره‌های انتخاباتی گذشته نیز مرسوم بوده است.


رئیس ستاد انتخابات تصریح کرد: بطور یقین در مدت زمان یک هفته‌ای نزدیک به انتخابات، اطلاع رسانی چندان اثرگذاری ندارد از این رو از هم اکنون می‌توان نوعی بسترسازی توسط داوطلبان، تشکل‌های سیاسی و احزاب بر مبنای قانون اتفاق بیفتد.


جان‌نثاری با تاکید بر اینکه این مورد منع قانونی ندارد، گفت: چنانچه فرد خاصی از سوی تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی معرفی شود و تبلیغات انجام بگیرد، تخلف است و هیأت بررسی به تخلفات انتخابات روی این موضوع حساسیت دارد و آن را بطور دقیق بررسی می‌کند.


معاون استاندار اصفهان افزود: در ستاد انتخابات و هیات تبلیغات استان رعایت مُر قانون اولویت مهم و نخست است، از این رو بازخوانی و مرور قانون تبلیغات می‌تواند در رفع شائبه‌ها موثر باشد.


جان‌نثاری اضافه کرد: مردم استان بدانند که ستاد انتخابات، هیأت‌های اجرایی و هیأت نظارت شورای نگهبان بر اجرای قانون تاکید دارند و از هرگونه تفسیر و برداشت شخصی از قوانین خودداری می‌کنند.


وی افزود: امکاناتِ فنی، دستگاه‌های احراز هویت و فرایند اجرای انتخابات در استان و شهرستان‌ها نیز بطور پیوسته و منظم در حال برنامه‌ریزی است.
پس از پایان فرایند‌های قانونی، ۷۲۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام نویسی و ۲۷ نفر از آن‌ها با مراجعه به فرمانداری، انصراف خود را اعلام کردند. ۵۷ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی انتخابات استان اصفهان تأیید صلاحیت، ۲۳ درصد عدم تأیید صلاحیت و ۲۰ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.


متقاضیانی که از سوی هیات‌های اجرایی عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت شدند در فرصت مقرر شده اعتراض خود را به هیأت نظارت شورای نگهبان اعلام کردند و هیأت نظارت نیز در فرصت ۵۰ روزه‌ای که دارد، اعتراضات را بررسی می‌کند.


ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز با مشارکت ۳۶ داوطلب در اصفهان انجام شد و مرحله بعدی در این فرایند یعنی بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، در حال انجام است.


انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار