صیانت از کودکان در فضای مجازی در پویش کودکان سایبری

رئیس پلیس فتا استان خوزستان، صیانت از کودکان در فضای سایبری را از اهداف مهم اجرای چهارمین پویش کودکان سایبری برشمرد.

سرهنگ علی حسینی گفت: پویش سراسری کودکان سایبری با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان از ۱۸ الی ۲۴ آذر ماه با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» در سراسر کشور به صورت ویژه انجام می‌شود.

او می‌گوید: صیانت از کودکان در فضای مجازی از اهداف مهم پویش کودکان سایبری می‌باشد. استفاده نادرست از فضای مجازی به خصوص از سوی کودکان و نوجوانان، می‌تواند خطرات و پیامد‌های جبران ناپذیری داشته باشد.

به گفته او کودکان هنگام بازی با گوشی خود یا والدینشان به صورت آنلاین با برخی از تبلیغات منتشر شده در وبسایت‌ها و پیام‌رسان‌های موبایلی از جمله اینستاگرام، تلگرام و ... مواجه شده و ممکن است در این میان آسیب‌های مختلفی از بلوغ زودرس، افسردگی، خشم و ... گرفته تا گرفتار شدن در دام هکر‌ها و افشای اطلاعات خصوصی و ... را برایشان رقم بزند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: در همین راستا و با هدف برخورد با این تهدیدات و مراقبت از کودکان از برابر آسیب‌ها و تهدیدات این فضا لازم است که نسبت به استفاده منسجم از ظرفیت‌های موجود کشور و همسوسازی آن‌ها اقدام شود. به همین دلیل نیز پلیس فتا چهارمین مرحله از پویش مردمی کودکان سایبری را به مرحله اجرا گذاشته است.
رئیس پلیس فتا خوزستان می گوید: همه تلاش پرسنل پلیس فتا برای اجرای این پویش این بوده که شاهد ارتقاء سطح دانش و مهارت خانواده‌ها و استفاده از راهکار‌های مناسب والدین برای ایمن‌سازی فرزندان در فضای مجازی باشیم.

برچسب ها: پلیس فتا ، کودکان ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.