تدوین سند ملی مبارزه با فساد تا پایان سال

نماینده مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد از تدوین ویرایش اول سند ملی مبارزه با فساد تا پایان امسال خبر داد.

موسی خدمتگزار نماینده مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: به طور کلی وضعیت راهبرد مبارزه و پیشگیری از فساد در کشورمان اولین مساله مورد تاکید بوده است.

او گفت: همچنین در این راستا نیازمند طراحی برنامه اقدام و استراتژیک و سند ملی مبارزه با فساد هستیم که این کار را در مرجع با همکاری نهاد‌های ذی مدخل شروع کردیم و تا پایان سال ویرایش اول را منتشر خواهیم کرد.

او گفت: همچنین جلسات بازدید کشوری بررسی اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی ایران بهمن سال گذشته برگزار شد که مهم‌ترین موضوعات و مباحثی که در بازدید کشوری و خلاصه گزارش کشوری دریافت کردیم که در ادامه عمده چالش‌های مرتبط با بخش خصوصی را عنوان می‌کنم.

خدمتگزار گفت: استقلال، صلاحیت و بودجه مستقل برای مبارزه با فساد، چگونگی تصمیم گیری شفاف و فرایند استخدام در بخش دولتی، آخرین وضعیت لوایح مدیریت تعارض منافع و شفافیت برای پیشگیری از فسا درد مقامات دولتی، سازوکار‌های شفافیت بخشی در ثبت شرکت‌ها و اطلاعات اشخاص و مالکین ذی نفعان، سازوکار‌های بهبود فضای کسب و کار و تقویت رابطه دولت و بخش خصوصی، به‌کارگیری استاندارد ضد رشوه و سیستم‌های سوت زنی، سازوکار‌های ساده سازی تشریفات اداری برای دسترسی ساده شهروندان به نهاد‌های تصمیم گیر و امکان ارائه پیشنهاد از سوی شهروندان و تعارض منافع از جمله چالش‌های مذکور است.

وی تصریح کرد: مساله تعارض منافع در بخش دولتی، خصوصی و قوه قضائیه در ارزیابی گزارش مرور جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، عمده مصادیق فساد در تعارض منافع است و تا زمانی که تعارض منافع نباشد، فسادی هم رخ نمی‌دهد.

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار