اجرای طرح ضربتی نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در ایلام

سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام از اجرای طرح ضربتی نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در این استان همزمان با روزهای منتهی به شب یلدا خبر داد.

هادی دوست محمدی سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: این اداره کل در نظر دارد در جریان اجرای "طرح ویژه" از صنوفی که در صورت عدم صحت عملکرد ترازوهای آنها، تأثیر بیشتری در از بین رفتن حقوق عامه مردم وجود دارد، بازدید و نسبت به آزمون وسایل سنجش و اندازه گیری اقدام کند.

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام تصریح کرد: طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و مورد استفاده اصناف، همزمان با در پیش بودن "شب یلدا"، با توجه به پیش‌بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار و به ویژه بازار مواد غذایی در روزهای منتهی به شب یلدا و ضرورت نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش اصناف اجرا می شود.

وی گفت: این طرح به مدت ۱۰ روز، از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه امسال با همکاری بازرسان استاندارد، صمت و تعزیرات در سطح استان اجرا خواهد شد.

دوست محمدی تصریح کرد: این اصناف شامل صنوف شیرینی و قنادی (به ویژه اجرای طرح خالص فروشی)، آجیل و خشکبار، میوه و تره ‌بار، قصابی و پروتئین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت و... است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش از مهمترین وظایف این اداره کل بوده و جهت جلوگیری از تضییع حقوق عموم شهروندان، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.