در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت طرح‌های موضعی پایتخت/ دولت کمک کند!

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: با کمک نهادها امسال و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در محدوده های بازآفرینی و بافت فرسوده خواهیم بود.

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح‌های موضعی و موضوعی پایتخت اعلام کرد: خوشبختانه بعد از یک سال پیگیری طرح موضعی بسیاری از محدوده‌ها که از قبل مشخص شده بودند، تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه تحقق‌پذیری حداکثری طرح‌های موضعی در اولویت قرار دارد، افزود: این طرح ها با رویکرد تکیه بر واقعیت‌ها و به رسمیت شناختن اسکان افرادی که ده‌ها سال است در این محدوده‌ها زندگی می‌کنند در نظر گرفته شده است.

هدایت در ادامه با اشاره به طرح‌های قبلی اذعان کرد: طرح های قبلی با سیاست اخراج ساکنین محدوده‌ طرح‌های موضعی در نظر گرفته شده بود که البته هیچوقت نتوانست به هدف خودش برسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: ما با رعایت ملاحظات فنی، شهرسازی و تامین خدمات این طرح‌ها را تهیه کردیم. در این طرح‌ها ساکنین از محدوده‌های مشخص شده خارج نخواهند شد بلکه تجمیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما در بخش صنعت و خدمات به آن‌ها کمک می‌کنیم، اظهار کرد: در نهایت کیفیت این محلات افزایش خواهد یافت.

هدایت درباره وضعیت کنونی طرح‌های موضعی نیز توضیح داد: طرح محدوده گلابدره ابلاغ و دفتر توسعه‌گری در این محل مستقر شده است. همچنین طرح محدوده سیمین قلعه و کن نیز به مرحله ابلاغ رسیده است. طرح محدوده کوره‌های آجرپزی منطقه 19 هم ابلاغ شده و بخشی از آن مورد بازنگری مجدد قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: طرح موضعی محدوده اسلام‌آباد در کارگروه به تصویب رسیده و لایحه آن به شورای شهر نیز ارسال شده است. اگر این طرح نهایی شود به منطقه ابلاغ خواهد شد.

وی درخصوص طرح موضعی محدوده فرحزاد هم گفت: عملیات اجرایی این محدوده در حال انجام بوده و با توجه به اینکه طرح قبلی این محدوده کارایی لازم را نداشت در حال بازنگری طرح هستیم. طرح قبلی نتوانست حتی یک نوسازی در محدوده فرحزاد داشته باشد.

هدایت در پایان تصریح کرد: اگر بعضی از نهادها و دولت در بخش‌هایی از این محدوده‌ها که زمین دارند و مردم در آن متصرف شدند کمک کنند، روند کار صعودی خواهد شد. با کمک نهادها و مخصوصا سازمان اوقاف، امسال و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در محدوده های بازآفرینی و بافت فرسوده خواهیم بود.

برچسب ها: پروژه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.