پزشکان آمریکایی در اقدامی نمادین اسامی شهدای کادر درمان فلسطین را خواندند

کارکنان کادر درمان شهر شیکاگو اسامی همکاران فلسطینی خود را که در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند، قرائت کردند.

کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی شهر «شیکاگو» آمریکا، در اقدامی نمادین و در اعتراض به حملات گسترده به زیرساخت‌های بهداشتی غزه، مقابل موزه هنر شیکاگو تجمع کرده و اسامی پزشکان و پرستارانی که در جنگ به شهادت رسیده‌اند را قرائت کردند.

به گزارش سی‌بی‌اس، این افراد همچنین خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند.

یکی از تجمع‌کنندگان می‌گوید: «ما مردم را درمان می‌کنیم، ما تار و پود جامعه هستیم، از آسیب جلوگیری می‌کنیم و افراد زخمی را معالجه می‌کنیم؛ بنابراین وقتی کادر درمان مورد حمله قرار می‌گیرند، نباید ساکت بنشینیم». 

گفتنی است، بخش بهداشتی غزه یکی از اهداف اصلی حملات رژیم اشغالگر از ابتدای جنگ بوده است. از هفتم اکتبر تا کنون حداقل ۳۶۴ حمله به مراکز بهداشتی و درمانی در اراضی اشغالی فلسطین به ثبت رسیده است که منجر به شهادت دست کم ۵۵۳ نفر و مجروح شدن ۷۲۹ نفر شده است. 

به دلیل حملات شدید ارتش اشغالگر و همچنین کمبود سوخت، در حال حاضر اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده است. گفته می‌شود تنها ۱۴ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه فعال و قادر به پذیرش بیماران جدید هستند. هرچند امکانات این بیمارستان‌ها نیز محدود است. 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته نسبت به «فاجعه انسانی» قریب‌الوقوع در غزه هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
به پزشکان آمریکایی بگویید که سیاسیون آمریکایی همان صهیونیسم یهودی که با لباس جمهوری خواه ودموکرات بر آمریکا وانگلیس مسلط شده که از خصوصیات آشکار شده توسط حماس آنها نژاد پرست که فقط صهیونیسم را انسان میدانند ونظام برده داری وخون آشامی وجنگ طلبی وغارت بقیه انسانها وملتها از خصوصیات بارز آنهاست
آخرین اخبار