اجرای طرح حمایتی برق خورشیدی برای قشر‌های کم برخوردار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از اجرای طرح حمایتی برق خورشیدی ویژه اقشار کم برخوردار و بانوان سرپرست خانوار خبر داد.

علی جم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در نشست با دستیار استاندار در خصوص این طرح گفت: طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار با استفاده از ظرفیت قرارداد‌های خرید تضمینی ۲۰ ساله برق خورشیدی و ابعاد درآمد پایدار برای این افراد صورت می‌گیرد.

او مزایای این طرح را معرفی به بانک‌های عامل برای تخصیص و اخذ تسهیلات ویژه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و کار مزد چهار درصد با اقساط ۸۰ ماه بیان کرد و نظارت بر روند نصب، راه اندازی، اجرا و اتصال به شبکه سامانه برق خورشیدی را از دیگر شاخص‌های این طرح برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: مشمولان این طرح از سوی چهار نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی و امور توسعه روستایی و عشایری انتخاب می‌شوند.

جم سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید انرژی پاک بدون نیاز به مواد اولیه، نیروی کار و بازاریابی، توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوار‌های مشمول با حفظ عزت نفس و افزایش خودباوری را از مزیت این طرح بیان کرد.

او سهمیه اولیه تخصیصی به استان یزد برای اجرای طرح را چهار هزار خانوار دانست و گفت: از این تعداد ۷۲۶ واحد خانوار سهمیه بسیج سازندگی، هزار و ۹۶ خانوار سهمیه مددجویان بهزیستی، هزار و ۴۵۲ خانوار سهمیه مشمولان مددجویی کمیته امداد و ۷۲۶ خانوار هم سهمیه تخصیصی امور توسعه روستایی و عشایری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۲۹ دستگاه نیروگاه خورشیدی پنج کیلوات طرح حمایتی به شبکه توزیع برق متصل شده و تا پایان این ماه حدود ۱۵۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی پنج کیلوات به شبکه توزیع نیروی برق متصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.