ایمن سازی بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲ میلیون و ۷۹۶ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در استان ایمن سازی شده اند.

امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: برای پیشگیری از تلفات و کاهش خسارات دامی ناشی از ابتلا به بیماری تب برفکی، از ابتدای امسال تاکنون، ۲ میلیون ۷۹۷ هزار ۲۲۷ راس دام سبک و سنگین را بر علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت بیماری تب برفکی اضافه کرد: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحد‌های پرورش دام وارد می‌سازد.

خلیل زاده در ادامه گفت: این بیماری از بیماری‌های واگیر دامی با تلفات سنگین است که گاهی تا ۱۰۰ درصد تلفات در دام‌های غیر واکسینه می‌دهد.

به گفته مدیرکل شبکه دامپزشکی آذربایجان‌غربی، واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که به طور قطع نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، مخصوصا کنترل تردد دام و خرید دام از منابع مطمئن با سوابق واکسیناسیون، دفن بهداشتی تلفات احتمالی و ضد عفونی توسط دامداران درکنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری بسیار مؤثر بوده و از هر گونه تردد غیر ضرری به میادین دام خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.