امام جمعه شهرکرد:

شهدا با اهدای خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: شهدا با جانفشانی و اهدای خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و این انقلاب امروز به ثمر نشسته‌است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه پیکر‌های شهدای گمنام که همزمان با ایام فاطمیه وارد استان شدند، عطر شهادت را در فضای استان منتشر کردند، گفت: شهدا با جانفشانی و اهدای خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و این انقلاب امروز به ثمر نشسته‌است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز شنبه در روز سه‌شنبه در آیین استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه شهرکرد افزود: امروز با حضور در آیین استقبال از شهدا نشان دادیم که مکتب نورانی آن‌ها امروز ادامه دارد.

به گفته وی، شهدا با جانفشانی و استقامت در راه ائمه اطهار (ع)، از همه چیز خود از جمله خانه، پدر، مادر، فرزند و وطن گذشتند و دل در گرو خدا سپردند و به شهادت دل دادند تا این وطن، وطن مهدوی بماند و پرچم قرآنی برافراشته و ندای ملکوتی امام راحل و جمهوری اسلامی بالنده و پویا به راه خودش ادامه دهد.


بیشتر بخوانید


امام جمعه شهرکرد افزود: دشمن در تمام این سال‌ها غیر از این می‌خواست و همه توان خود را به کار گرفتند تا نگذارند، جمهوری اسلامی این‌گونه درختی تنومند در منطقه و در جهان تبدیل شود.

وی به نقشه‌ها، طراحی‌ها، مکر‌ها و فتنه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: به فضل خدا اخلاص این شهدا، خدایی بودن شهدا، درک درست مردم از این راه، استقامت، ولی‌محوری بودن مردم، همه دسیسه و فتنه‌های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کرد و همه فتنه‌ها، یکی پس از دیگری به دشمن برگشت.

نکونام اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی و ایران می‌خواستند ایرانی وجود نداشته باشد و به سراغ لبنان، عراق، سوریه رفتند تا بتواند با منحرف کردن جهت افکار آن‌ها و حرکت آن‌ها و متوقف کردن مقاومت در آن‌ها موتور محرکه ایران اسلامی را از کار بیندازند، اما موفق نشدند و روز به روز به فضل ایران اسلامی قوی‌تر شد، که این ثمره خون شهداست.

وی افزود: امروز همه بالنده هستیم و این عزیزان به ظاهر گمنام هستند، اما نزد ملکوتیان و فرشتگان الهی و اولیای الهی و انسان‌های، چون شما که قدردان این خون‌ها هستید، پرنام هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به چشم انتظاری خانواده شهدای گمنام افزود: شهدا امروز در میان هستند و در آغوش گرم و پر از مهر و محبت شما قرار گرفتند.

نکونام با تاکید بر اینکه استقبال شهدا نباید فقط به تشریفات اکتفا شود، بلکه باید سبک زندگی شهدا، مرام شهدا و قربانی بودن شهدا، دعا و راز و نیاز و نجوای شهدا، مسجدی بون شهدا، تعظیم شعائر دین و اسلام و قرآنی بودن و تربیت درست خانوادگی و سلامت جامعه و دستگیری در تمام آنچه این‌ها به آن عمل کردند، تا به شهادت رسیدند باید در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: پایمال شدن ارزش‌ها انقلاب را به خطر می‌اندازد و تهدیدمی‌کند و نباید اجازه دهیم که خدای نکرده فساد، نبود صداقت و روی آوردن به دنیا و مقام و شهوت، شهرت، گناه ومعصیت درجامعه گسترش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار