۵۷۷ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل دارای مجوز ردیف ملی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۷۷ کیلومتر از راه‌های این استان مجوز بهره‌مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارد.

محبوب حیدری گفت: استان اردبیل از نظر شاخص برخورداری از شبکه بزرگراهی جزو استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود به طوری که در حال حاضر ارتباط مرکز استان با مرکز کشور و سایر استان‌ها از طریق راه اصلی برقرار است و شاخص برخورداری استان از بزرگراه ۳۰ درصداست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به نقش و جایگاه توسعه شبکه بزرگراهی در توسعه سایر بخش‌های استان توجه و تمرکز بر این بخش از اولویت‌های دولت سیزدهم از زمان شروع به کار بوده است به طوری که مسئولین ارشد استان، در گام نخست تامین منابع از محل اعتبارات ملی و استانی را دردستور کار قرار دادند و در گام بعد اجرای این پروژه‌ها را در قطعات مختلف آغاز کردند به طوری که امروز از جنوب تا شمال استان کارگاه‌های راهسازی در مناطق و شهرستان‌های مختلف فعال است.

به گفته او، در حال حاضر ۵۷۷ کیلومتر از پروژه های راهسازی استان از جمله پارس آباد - مشگین شهر، سه راهی صحرا – گرمی و بیله سوار، اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب دارای ردیف ملی شده است و هر کدام در حال طی مراحل اجرایی به پیشرفت‌های متفاوت است.

محبوب حیدری در خصوص اولویت بندی طرح‌های راهسازی استان گفت: اجرای طرح‌های راه‌سازی و بزرگراهی در نقاط مختلف استان با لحاظ کردن میزان تردد، تصادفات جاده ای و نقاط حادثه خیز در اولویت قرار گرفته و انتظار می‌رود با تمکیل و بهره برداری از این پروژه‌ها ضمن ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای به میزان قابل توجهی در وقت شهروندان و سوخت مصرفی وسایل نقلیه صرفه جویی شود.

او افزود: استان اردبیل با توجه به داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و توسعه مضاعف استان پس از ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیازمند توسعه شبکه بزرگراهی و ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی جهت فراهم کردن شرایط مطلوب برای انتقال کالا به کشورهای هدف است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: علاوه بر این با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان و تلاش واهتمامی که برای جذب گردشگر در استان وجود دارد، یکی از راه‌های افزایش گردشگر در استان توسعه راههای ارتباطی امن است و این امر تاثیرات مثبتی بر توسعه صنعت گردشگری خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.