استاندار گیلان:

حقوق مردم مناطق همجوار معادن رعایت شود

استاندار گیلان گفت: باید زمان مشخصی برای بهره برداری از معادن باتوجه به موقعیت منطقه مشخص شود.

اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان گیلان گفت: فرمانداران برنامه زمان‌بندی برداشت از معادن را با توجه به شرایط منطقه تنظیم و ساعت برداشت و رفت و آمد کامیون‌ها را نیز با رعایت رفاه مردم منطقه تعیین کنند.

وی خواستار تشکیل کارگروهی درخصوص بررسی و ارزیابی وضعیت معادن فعال استان شد و افزود: این کارگروه باید براساس توافق نامه و تاریخ انعقاد قرارداد میزان برداشت را بررسی و در شورای معادن اعلام کند.

استاندار گیلان با تاکید بر شناسایی معادن جدید، گفت: مناطق معدنی جدید هم شناسایی و شرایط آن‌ها مشخص شود تا هنگام برگزاری مزایده، این معادن به افراد صلاحیت‌دار و سرمایه‌گذارانی که امکانات لازم را دارند، واگذار شود.

وی در خصوص برداشت مصالح رودخانه‌ای نیز افزود: از این معادن باید برای ساماندهی مسیر و پل‌های رودخانه‌ها و بخشی نیز در طرح‌های ملی مانند راه‌آهن و آزاد راه استفاده شود و در صورت نیاز و تایید کارشناسی با توافق اداره کل صنعت، معدن و تجارت و آب منطقه‌ای، مجوز‌ها صادر شود.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صمت استان گیلان هم در این نشست از سلب امتیاز ۴ معدن استان به دلیل عدم ایفای تعهدات فنی و مالی خبر داد و گفت : این روند جهت تشدید نظارت بر عملکرد بهره‌برداران و فعال سازی ظرفیت‌های معادن استان پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.