امام جمعه همدان:

انتظار مردم از دستگاه قضایی برخورد قاطع و سریع با فساد است

امام جمعه همدان گفت: انتظار مردم از دستگاه قضایی اعلام به موقع نتایج رسیدگی به پرونده‌های فساد است .

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان که در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد،گفت: اگر نگاه سیاسی در برخورد با پرونده‌ها حاکم شود فساد‌ها تکرار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه اتهام زنی امنیت روانی جامعه را برهم می‌ریزد، گفت: از دولت انتظار داریم گلوگاه‌های فساد را ارزیابی و بر آن‌ها نظارت کند.

امام جمعه همدان مساله «سوت زنی» در افشای فساد را مهم ارزیابی و تاکید کرد: مردم هرجا فساد را دیدند، گزارش دهند، تا نهاد‌های مسئول برخورد کنند.

او گفت: گاهی فساد‌هایی بوجود می‌آید که برای مبارزه با آن باید هم افزایی داشت و به جای متهم کردن یکدیگر با فساد برخورد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی منابع مالی کشور را حق همه مردم دانست وگفت: این منابع باید به درستی و براساس اولویت‌ها هزینه شود.

او  با تاکید بر حل مشکل جوانان در اشتغال و مسکن گفت: دولت باید با مدیران متخلف برخورد و آن‌ها را برکنار کند.

امام جمعه همدان گفت: انسانی که خدا و قیامت را قبول داشته باشد، اختلاس و دزدی نمی‌کند و توصیه قرآن به مبارزه با فساد در هر سطحی است و قانون اساسی نیز بهترین قانون را برای مبارزه و برخورد قاطع با فساد دارد و سازمان‌های مسوول این کار نیز مشخص شده اند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه رعایت تقوی سیاسی در مواقع حساس و به خصوص انتخابات سخت است, گفت: دین به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد.

او در ادامه با اشاره به وقایع غزه، سیاست‌های آمریکا در منطقه را ویرانگر خواند و گفت: ۵۲ هزار بمب در غزه بر سر مردم بی گناه ریخته شده است.

امام جمعه همدان حمایت از مظلومان در جهان را وظیفه همه مسلمانان دانست و بر وحدت آزادگان جهان برای نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.