آمادگی طالبان برای اجرای پروژه تاپ

وزارت آب و انرژی طالبان برای اجرای پروژه "تاپ" اعلام آمادگی کرد.

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان در دیدار با رییس پروژه‌های جهانی انرژی ترکمنستان گفته است این وزارت برای اجرای پروژه تاپ و پروژه‌های دیگر آمادگی دارد.

به گفته‌ سخنگوی وزارت آب و انرژی، رییس پروژه‌های جهانی انرژی ترکمنستان نیز آمادگی کشورش را برای تطبیق پروژه تاپ و سایر پروژه‌های برق‌رسانی در افغانستان اعلام کرده است.

مطیع الله عابد، سخنگوی وزارت آب و انرژی درباره دیدار گفت: ریاست وزارت انرژی و آب در کنار آمادگی برای تکمیل پروژه تاپ با در نظر داشت همه جوانب آن برای عملی کردن این پروژه به هماهنگی تاکید می‌کند و کار سب‌ستیشن نورالجهاد در ولایت هرات به سرعت جریان دارد که پیش از رسیدن زمستان کار آن تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

همزمان شرکت‌های ۷۷ ترکیه و زولرستان طرح تولید ۲۲ اعشاریه ۷۵ میگاوات برق آفتابی را در نشست نوبتی سرمایه‌گذاری بین وزارتی امارت اسلامی ارایه کردند.

این دستگاه تولید برق [برق آفتابی]در ولسوالی سروبی کابل ساخته می‌شود.

امان الله غالب، رییس پیشین شرکت برق‌رسانی برشنا درباره این دستگاه چنین دیدگاه دارد: پروژه‌هایی که در ترکمنستان است و افغانستان هم‌اکنون از آن برق می‌گیرد از سه خط لین برق است (هرات، اندخوی و سمت شبرغان مزار است)، برقی که افغانستان از ترکمنستان وارد می‌کند با کیفیت بسیار بالا است.

به تازگی وزارت آب و انرژی از فرستادن طرح پنج‌ساله توسعه برق به کمیسیون اقتصادی ریاست‌الوزرا خبر داده است. بربنیاد این طرح، ۲۰۰ پروژه بند‌های کوچک و بزرگ، کانال‌ها و پروژه‌های تولید، انتقال و توزیع برق که نزدیک به ۴ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد، در پنج سال در کشور عملی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار