بایدن و نتانیاهو باز هم درباره تحولات غزه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند

در تداوم گفتگو‌های کاخ سفید و تل آویو، رئیس جمهور آمریکا باز هم در یک تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات غزه گفتگو کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی مدعی حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی شده و بر لزوم محافظت از آن‌ها در نوار غزه تاکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: بایدن همچنین در این تماس بر لزوم جدا کردن مردم غیرنظامی از حماس از جمله از طریق کریدور‌هایی که به مردم اجازه می‌دهد مناطق در شرف بمباران را ترک کنند، تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بایدن در ادامه گفت وگوی خود با نتانیاهو همچنین بر اهمیت تداوم جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکیده است

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور آمریکا در این تماس با ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به گروگان‌هایی که در غزه باقی مانده‌اند، بار دیگر تأکید کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید اجازه دسترسی به گروگان‌های باقی‌مانده را داشته باشد.

منابع خبری پنجشنبه شب همچنین از تماس تلفنی شاه اردن و رئیس جمهور آمریکا خبر داده بودند.

ملک عبدالله در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ هماهنگی نزدیک و تلاش برای پایان دادن به جنگ و رسیدن به صلح در غزه تاکید کرده بود.

بایدن نیز در این گفت وگوی تلفنی ادعای خود مبنی بر تعهدش برای تسهیل افزایش و انتقال مستمر کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به غیرنظامیان غزه را تکرار و از پادشاه اردن برای مشارکت حیاتی عمان در این تلاش تشکر کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
خدالعنت کنه حماس را اینهمه انسان وکودک بیگناه به کشتن داد با نارنجک به جنگ با اسراییل رفته خدا لعنت کنه اسرائیل وحماس را
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۰۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست ها، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۴۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است.
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۱۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا آمریکا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا غرب جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا عربستان سعودی جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا امارات جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا اردن جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا ترکیه جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا باکو جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا مصر جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرااینقد حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۵۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۴۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۴۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۳۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : تنها راه صلح آرامش امنیت آسایش کل جهان حذف فروپاشی نابودی اتحاد پوشالی غربیها و صهیونیستها و گردن زدن نتانیاهو و وزیر جنگش و جوباید و وزیر جنگش و ترامپ و معاونش پمپگوه است تا این فاشیستهای نژادپرست روی کره زمین وجود دارن آش همین آش است کاسه هم همین کاسه شکسته است کل جبهه های سیاسی اقتصادی نظامی شرق باید بروند زیر لنگ غرب و غرب را ضرب فنی قطع نخاعش کنند تا دیگر نتوانند بر علیه شرق و جهان اسلام هیچ غلطی کنند و جهان به ثبات امنیت آرامش صلح پایدار می رسد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار