در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مدارس و ادارات در آلودگی هوا به دلیل اهمیت سلامت مردم تعطیل می‌شوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی، مادران باردار و همچنین گروه‌های در معرض خطر هنگام بروز آلودگی هوا از تردد در فضای باز بپرهیزند.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با بروز آلودگی هوا به دلیل اهمیت سلامت مردم ممکن است که مدارس و حتی ادارات تعطیل شود. اکنون مدارس به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق تعطیل شده است زیرا نمی‌شود دانش آموزان را در فضای بسته نگهداریم چون این فرزندان در سن فعالیت و جنب و جوش هستند. 

به گفته وی افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار و همچنین گروه‌های در معرض خطر در هنگام بروز آلودگی هوا از تردد در فضای باز پرهیز کنند. 

میزان آلودگی ذرات معلق در هوا طی یک هفته اخیر در کلانشهرها و به خصوص تهران افزایش پیدا کرده است و وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است. اگر میزان  آلودگی هوا و ذرات معلق به حدی باشد که سلامتی مردم به خطر بیفتد اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود. 

وی بیان کرد: در صورت تشدید آلودگی هوا جلسه کمیته اضطرار تشکیل می‌شود و بستگی به شدت آلودگی و غلظت ذرات تصمیم‌گیری خواهد شد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آگاهی بخشی موضوع مهمی برای کنترل هر بیماری محسوب می شود. معتقدیم که با ارتقای سطح دانش سلامت مردم کنترل بیماری‌ها بهبود پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
تدریس اینترنتی بدرد نمیخوره و باید جم بشه و به جاش باید از اونطرف از تعطیلات تابستونی معلما کم بشه نه اینکه در هر حالتی تعطیلات تابستونی شون به راه باشه و عشق و حال کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
شما فقط حرف میزنید
یکم از اهواز مظلوم خبر بگیرید جایی که داره کل کشور رو تامین میکنه
بعد همیشه هم زیر ظلمه
کسی هم نیست پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
عروسی معلماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
از اون طرف باید مدت تحصیل اضافه بشه تا جبران بشه
آخرین اخبار