افزایش درخواست پناهندگی اتباع افغانستانی در اروپا

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام کرد در هر ماه ۱۱ هزار افغانستانی در کشور‌های اروپایی درخواست پناهندگی می‌دهند.

 آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا از افزایش میزان درخواست پناهندگی افغانستانی‌ها در کشور‌های اروپایی از زمان بازگشت طالبان به قدرت خبر داده است.

در گزارش این نهاد اروپایی آمده است: «به نظر می‌رسد که حاکمیت جدید به تدریج در حال تبدیل شدن به یک دولت پلیس است. [طالبان]با برداشتن گام‌های بیشتر برای اجرای تفسیر خود در راستای پاکسازی جامعه افغانستان و بیرون راندن نفوذ خارجی تلاش می‌کند.»

در این گزارش آمده است از زمان سلطه طالبان بر افغانستان، حوادث مرتبط با درگیری مسلحانه کاهش یافته است، اما این به قیمت بدتر شدن وضعیت بشردوستانه و حقوق بشر در افغانستان بوده است.

براساس گزارش آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا، از زمان بازگشت طالبان به قدرت، هر ماه، ۱۱ هزار افغانستانی درخواست پناهندگی در کشور‌های اروپایی را می‌کنند و از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، شهروندان افغانستانی‌ حدود ۸۶ هزار درخواست پناهندگی در کشور‌های اتحادیه اروپا را ثبت کردند.

براساس این گزارش، در ۹ ماه اول سال جاری میلادی، شهروندان افغانستان ضمن اینکه دومین گروه بزرگی بودند که به‌دنبال حمایت بین‌المللی در اتحادیه اروپا بودند، همچنین حدود یک‌سوم از تمام خردسالان بدون همراه را نمایندگی می‌کردند که درخواست پناهندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.