ساخت ۲۸ فضای آموزشی در نهاوند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از ساخت ۲۸ فضای آموزشی در شهرستان خبر داد.

علیرضا شهبازی گفت: با توجه به اینکه قدمت مدارس بالای ۳۰ سال در نهاوند زیاد است تلاش بر آن است با مشارکت خیران و نهاد‌های کشور تعدادی مدرسه ساخت و یا نوسازی شوند.

او گفت: در این راستا با همکاری بنیاد برکت و خیران شهرستان تاکنون ۲۸ فضای آموزشی ساخته شده و یا در دست ساخت است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: طی توافقنامه با بانک پاسارگاد قرار است یک مجتمع آموزشی ۱۲ یا ۱۵ کلاسه در نهاوند و یک کتابخانه دو طبقه در روستای توانه احداث شود که مراحل اولیه آن در حال انجام است.

شهبازی در خصوص تامین قیر رایگان برای آسفالت مدارس نیز گفت: با توجه به مصوبه مجلس برای تامین قیر رایگان شهرداری‌ها و چند نهاد دیگر که اخیرا برای اجرا به دولت ارسال شده باید علاوه بر شهرداری‌ها بخشی از آن به بنیاد مسکن و جهاد و نوسازی مدارس داده شود تا آسفالت محوطه مدارس را به انجام برسانند. 

او گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به مشارکت مردم و دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت دارد. 

رسول شیدایی با بیان اینکه در بحث اعتبارات استانی و شهرستانی باید توجه بیشتری به آموزش و پرورش شود گفت: در سال ۱۳۹۰ میزان اعتبارات استانی آموزش و پرورش ۱۵ درصد بود که سال گذشته این رقم سه درصد و امسال به ۱۰ درصد رسیده است.

او خواستار همکاری سایر دستگاه‌های دولتی با آموزش و پرورش شد و گفت: با توجه به سهم و تاثیرگذاری امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم متوسطه در کنکور وظیفه سنگینی بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده که در این زمینه همکاری سایر نهاد‌ها با آموزش و پرورش ضروری‌تر از گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار