تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز

بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه تبریز در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پژوهش از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است چون در‌های جدیدی را به روی ما می‌گشاید و ابهامات را بیان می‌کنند.

 آقای نصراله زاده با اشاره به اینکه باید راه محققان را هموار کنیم تا آنان راه به راحتی و آسایش طی کرده و توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنند افزود: دریافت عنوان یکی از چهار دانشگاه برتر در حوزه دیپلماسی فعال کشور در زیست بوم فناوری و چندین عنوان ارزشمند دیگر افتخاراتی است که بواسطه تلاش‌های شما کسب شده است.

آقای ابراهیمی مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: باید از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم ۲۵ سال قبل زیر هزار مقاله داشتیم و رتبه ۵۳ دنیا بودیم اما امروز در جایگاه ۱۵ هستیم و مقالات اثر بخش ما خروجی‌های تکنولوژی و اکو سیستم‌های فناوری را نشان می‌دهند چرا که دانشگاه‌ها به سطوح علمی بالایی رسیده اند.

 وی افزود: این جای بسی افتخار است که بالاترین بازدهی با کمترین سرمایه گذاری را در علم و فناوری داشتیم و امید است به جایگاه مرجعیت بهتری برسیم و دانش و فناوری ما موجب رجوع و اطمینان دنیا باشد.

 رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه محققان ما تجربیات خود را به داخل کشور منتقل می‌کنند و این کار بسیار ارزشمندی است گفت: دانشگاه تبریز جزو پنج دانشگاه برتر کشور در زمینه پژوهش و فناوری است.

آقای میر آبادی افزود: یکی از موضوعات مهم برای استفاده از پژوهش‌های محققان عزیز تبدیل این پژوهش‌ها به محصولات و خدماتی است که برای رشد و توسعه کشور موثر است.

 وی با بیان اینکه دانشگاه موتور محرک کشور است گفت: در خصوص اهمیت حمایت از پژوهشگران باید گفت اعتبار این بخش افزایش داشته و دانشگاه تبریز در این حوزه فعال است و سعی می‌کنیم سهم پژوهش و فناوری در ارتباط با صنایع بیشتر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار