پژوهش کلید توسعه کشور است

معاون توسعه استاندار کرمان گفت: پژوهش کلید توسعه کشور است و در عصر پرشتاب تاریخ که تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده موثر خواهد بود.

علی بیگ‌زاده ۱۴ آذرماه در جمع اساتید، دانشجویان و پژوهشگران برتر دانشگاه شهید باهنر در خصوص اهمیت پژوهش و تاثیر آن بر توسعه کشور و استان گفت: در حوزه پژوهش آنچه که صد سال پیش برای بشر یک رویا بود مثل انقلاب صنعتی چهارم و پنجم و تکنولوژی هوش مصنوعی، امروز دیده می‌شود و تجهیزات و پیشرفت‌های حاصله در پزشکی و درمان نشان می‌دهد که توسعه بدون پژوهش و فناوری امکان‌ناپذیر است. 

وی با اشاره به خاطرات دفاع مقدس گفت: در آن دوران با حداقل‌ها و بدون هیچ تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای در مقابل دشمن دفاع می‌کردیم، امروز خیلی از کشور‌ها بدنبال خرید تجهیزات پیشرفته از کشورمان هستند و این‌ها همه به برکت پژوهش است. 

بیگ‌زاده همچنین با اشاره به دوران کرونا گفت: به همت کار پژوهشی و تحقیقاتی دانشمندان و دانشگاهیان، واکسن کرونا با همکاری بعضی از کشور‌ها در داخل کشور فراهم و این بیماری مهار شد. 

وی با تاکید بر اینکه پژوهش کلید توسعه کشور است، اظهار داشت: در عصر پرشتاب تاریخ و تغییر و تحولات روزانه که تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است، اگر بروزرسانی علم و تحقیق و پژوهش نباشد از دنیا عقب خواهیم افتاد. 

وی تصریح کرد: پژوهش‌ها باید مساله‌محور و در راستای حل مشکل مردم باشد و خروجی آن در جامعه و زندگی مردم دیده شود. 

بیگ‌زاده با بیان اینکه استان با وجود ذخایر معدنی بالا، ولی دارای بهره‌وری پایینی است، گفت: با کمک پژوهش می‌توان بهره‌وری ذخایر این معادن را در استان و در کشورمان بالا ببریم.

برچسب ها: توسعه ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار