سازمان ملل: رفح تنها منطقه‌ای است که کمک‌ها در آن به صورت محدود توزیع می‌شود

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه گسترش جنگ در غزه را عامل اختلال در ارسال کمک‌ها میان مردم برشمرد.

شرایط جنگ در غزه به دلیل حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شدت بحرانی بوده و تل آویو از تمامی ابزار‌های ممکن به منظور اعمال فشار به جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این باریکه بهره می‌گیرد. یکی از این ابزار‌ها اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است که اسراییل می‌کوشد از آن به عنوان ابزاری برای چانه زنی با حماس استفاده کند. 

به گزارش الجزیره، دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: برای سومین روز پیاپی رفح تنها منطقه‌ای در غزه محسوب می‌شود که کمک‌های بشردوستانه به صورت محدود در آن توزیع شده است.

با این حال، شرایط سایر مناطق باریکه غزه به شدت بحرانی است و روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و توزیع آن در میان مردم به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی با اختلال مواجه شده است. 

در منطقه خان یونس اکنون به دلیل درگیری‌های گسترده زمینی و حملات هوایی اسراییل تقریبا کمک رسانی‌ها متوقف شده است. 

همچنین به دلیل اعمال محدودیت‌های حرکتی از سوی نیرو‌های صهیونیست در مسیر جاده‌های اصلی، اکنون تا حد زیادی ارتباط میان مرکز غزه با جنوب این باریکه قطع شده است. همچنین دسترسی از جنوب غزه به شمال این منطقه نیز از اول دسامبر و از سرگیری درگیری‌ها متوقف شده است. 

مقامات صهیونیست پیش‌تر اذعان کرده بودند که این رژیم به دنبال استفاده از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به عنوان ابزاری برای چانه زنی برای آزادی اسرای خود از دست حماس هستند. با این حال، با مقاومت حماس در این زمینه، تل آویو با تمدید آتش بس موقت پس از یک وقفه هفت روزه در جنگ مخالفت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار