بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره مند می‌شوند

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: بیش از ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می‌شوند.

علی جزءخراسانی مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در سفر به کردستان و در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: سیاست دولت مردمی سازی است و اجرای پروژه جهاد آبرسانی نیز در همین راستا تعریف شده است.

وی آثار اجرای این پروژه را اشتغالزایی و مهاجرت معکوس و در نهایت امیدبخشی دانست و گفت: شناسایی ذینفعان این طرح و مخاطب پژوهی و اطلاع رسانی به آن‌ها با زبان مختص هر قشر، یک نیاز است.

خراسانی در ادامه گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ آبفا و سپاه در کل کشور و استان کردستان در طرح جهاد آبرسانی امیدواریم همچنانکه تاکنون هم افزایی خوبی میان این دو مجموعه وجود داشته این مزیت تقویت شود.

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو  بر ضرورت ایجاد کارگروه جهاد آبرسانی استانی به موازات این کارگروه در سطح کشور تاکید کرد و گفت: توجه به مردمی سازی در طرح جهاد آبرسانی با توجه به مقبولیت سپاه در میان مردم و بویژه روستا‌ها می‌تواند موجب اجرای هرچه بهتر طرح و در نهایت افزایش امید در جامعه شود.

وی اظهار کرد: ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می‌شوند که البته با احتساب سایر منابع، بیشتر از این تعداد روستا آبرسانی می‌شوند.

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان هم در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جهاد آبرسانی در کردستان گفت: طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان در حال اجراست و بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

برگزاری جلسه با خیرین حوزه آب و بازدید از مجتمع آبرسانی نگل - برقرو شهرستان سنندج و ایستگاه پمپاژ میان راهی و مخزن روستای زونج و ایستگاه پمپاژ سرچاهی اصلی مجتمع نگل و دیدار با چند مسئول استانی دیگر بخش‌های سفر دوروزه این مسئول به استان کردستان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.