فرانسه: حمله اسرائیل به ارتش لبنان محکوم است

وزارت خارجه فرانسه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش لبنان را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی گرچه تمرکز اصلی عملیات نظامی خود را در جبهه جنوبی و باریکه غزه قرار داده است، اما در جبهه شمالی با لبنان به دلیل نگرانی از حزب الله باعث شده تل آویو یک سوم نیرو‌های نظامی خود را در این منطقه مستقر کند. رسوایی شکست اطلاعاتی ناشی از حمله هفتم اکتبر حماس باعث شده است تل آویو به صورت بی محابا هرگونه تحرکی را در جبهه شمالی رصد و مورد حمله قرار دهد. همین امر منجر به حمله به ارتش لبنان شد که با واکنش‌های منفی بین المللی همراه بود. 

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) حمله اسرائیل به ارتش لبنان را که درپی آن یک سرباز جان خود را از دست داد، محکوم کرد. 

این وزارتخانه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: فرانسه عمیقا نگران تبادل آتش در مرز میان لبنان و اسرائیل است. پاریس حمله ارتش اسرائیل به ارتش لبنان را که منجر به کشته شدن یک نظامی این کشور شد محکوم کرده و همدردی خود را با خانواده قربانی این حادثه ابراز می‌دارد. 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرده و مدعی شد ارتش لبنان هدف حمله این رژیم نبوده است بلکه این عملیات با هدف نابودی نیرو‌های حزب الله صورت گرفته بود. 

کشته شدن این سرباز لبنانی نخستین تلفات ارتش لبنان از زمان تشدید تنش‌ها در منطقه پس از هفتم اکتبر محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
لبنان مال فرانسه است ؟؟
آخرین اخبار