دوره‌های آموزش عملی و مهارتی ویژه فارغ التحصیلان افغانستانی

مدیر مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی از برگزاری دوره‌های آموزش عملی و مهارتی ویژه فارغ التحصیلان افغانستانی رشته پرستاری و مامایی خبر داد.

به نقل از وزارت بهداشت، آرمین شیروانی، مدیر مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی گفت: پیرو توافقنامه بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و صندوق جمعیت سازمان ملل با نظارت نمایندگی ویژه رییس جمهور در امور افغانستان مقرر شده تا به صورت پایلوت ۵۰ پرستار و ۵۰ مامای افغانستانی در دو حوزه انتخابی آموزش‌های مهارتی و عملی لازم را فرا بگیرند.

وی گفت: در این دوره قرار است فهرست تأیید شده از سوی وزارت کشور اعلام شود و ۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان افغانستانی در چهار دوره تقسیم می شوند و طول هر دوره بین ۴ تا ۶ ماه است.

مدیر مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی افزود: این دوره‌ها عملی و مهارتی برای توانمند سازی فارغ التحصیلان رشته مامایی و پرستاری برگزار می شود که شامل دوره آموزشی مدیریت خونریزی پس از زایمان، تکنیک‌های زایمان طبیعی، پرستاری نوزادی و پرستاری سوختگی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز مباحث تکمیلی تئوری هم ارائه می‌شود و توانمندی‌های حرفه‌ای که مهارت آموزان باید کسب شود؛ تدوین و ساعات آموزشی و نوع آموزش‌های مهارتی تعیین شده است.

شیروانی تصریح کرد: براساس این برنامه‌ها و توانمندی‌ها، پس از پایان دوره آزمون سنجش صلاحیت حرفه‌ای انجام می‌شود و شرکت کنندگان افغانستانی بعد از گذراندن دوره برای ارائه خدمت به کشور خود باز می گردند.

وی افزود: امیدوارم با توسعه آموزش‌های بین‌المللی، بتوانیم دوره های عملی و مهارتی را هم برای سایر کشورهای منطقه هم برگزار کنیم.

این درحالیست که پیش از این نیز کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفته بود جمهوری اسلامی ایران پرورش نیروی تخصصی افغانستانی را جزئی از اولویت های سیاست خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار