سیستان و بلوچستان رتبه نخست تاسیس دهیاری‌های کشور را داراست

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با سه هزار دهیاری رتبه نخست کشور را در تاسیس دهیاری داراست.

ادهم کرد زابلی  گفت:دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد:هم اینک سیستان و بلوچستان دارای ۱۰ هزار و ۵۰ روستا است که دهیاری ها نقش مهمی در توسعه و آبادانی آنها دارند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه شرکت های تعاونی دهیاری ها به منظور ساماندهی روستا در راستای اشتغالزایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش ویژه‌ای دارند که تاکنون ۴۲ تعاونی دهیاری در روستاهای استان راه اندازی شده است.

وی افزود: عمده فعالیت تعاونی دهیاری ها فعالیت عمرانی نظیر مرمت،‌ بهسازی، تجهیز بوستان، جدول گذاری، سنگفرش و مسایل و موضوعات زیرساختی و همچنین سایر فعالیت های قانونی در روستاها است.

کرد تصریح کرد: تعاونی روستایی به دلیل مردمی بودن و نقش آن در ارتقای تولید و توزیع یکی از دستاوردهای برجسته نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است.

وی گفت: هدف از تشکیل شرکت تعاونی های درآمد زایی، خود کفایی و کاهش هزینه های اجرایی و افزایش کیفیت فنی پروژه ها و به طور کلی مشارکت دهیاری ها در بخش های عمرانی و خدماتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار