بهره مندی ۱۱۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۱۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ۱۴۰۲ از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان بهره‌مند شدند.

علی سنجربگی گفت به منظور توسعه مشارکت جوانان در فعالیت‌های عام المنفعه، یک هزار و ۷۵۰ طرح برای جوانان داوطلب هلال احمر برگزار شد که شامل ۶۳ هزار و ۷۵۳ نفر روز کار می‌شود.

او گفت: در این راستا جمعیت هلال احمر همدان به عنوان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت جوانان شناخته شد که مدیران این مجموعه از سوی استاندار همدان تجلیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: معاونت داوطلبان ۲ اولویت توسعه خدمات داوطلبانه و جذب نیرو‌های داوطلب را در دستور کار دارد.

سنجربگی گفت: نیرو‌های داوطلب در بخش امداد رسانی به آسیب دیدگان در حوادث و سوانح رانندگی، مهارت افزایی، حمایت مالی، گروه هدایت، داوطلبان خدمات اجتماعی و بهداشت و درمان و توانبخشی فعالیت دارند.

او گفت: افراد دارای مهارت در گروه داوطلبان سازماندهی شد و هنگام بروز حوادث به عنوان مثال از توان برق کار برای فعالیت در این زمینه استفاده می‌شود در عین حال افراد سازماندهی شده در گروه حمایت با اموال و دارایی خود هلال احمر را در کار‌های عام المنفعه و داوطلبانه یاری می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: پایگاه‌های امداد و نجات با پشتیبانی گروه‌های حمایت راه اندازی شده و در بیشتر مواقع خیران و افراد محلی زمین مورد نیاز طرح را تامین می‌کنند.

سنجربگی گفت: گروه هدایت شامل اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مدیران اجرایی هستند که به عنوان گروه‌های مرجع با عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر دیگر افراد برای پیوستن داوطلبانه به این مجموعه ترغیب می‌کنند.

او گفت: پزشکان در حوزه داوطلبان و خدمات اجتماعی به عنوان پر کارترین طیف شناخته می‌شوند که در قالب کاروان سلامت به مناطق محروم و کم برخودار اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۱۵۵ هزار نفر از کمک‌های نقدی هلال احمر به میزان ۱۵۵ میلیارد ریال برای هزینه درمان بهره‌مند شدند.

سنجربگی گفت: از دیگر خدمات هلال احمر در حوزه بهداشت، درمان و توابنخشی است که اقدام به ارائه خدماتی در مرکز توانبخشی مکانیکی و ارتوپدی فنی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.