اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در ۵ شهر لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از شروع عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری درب منازل و کسب و کار‌ها موصوف به FTTH در پنج شهر استان خبر داد.

مجتبی صارمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای همزمان پروژه FTTH در پنج شهر دورود، الیگودرز، ازنا، پلدختر و الشتر، گفت: تاکنون در کل استان ۶۸۵ کیلومتر مجوز حفاری از شهرداری‌های استان اخذ شده که ۱۰۱ کیلومتر حفاری انجام و ۱۲۵۶ عدد باکس FAT دیواری و ۵۵ عدد ODC در این پنج شهر، نصب شده است.

وی افزود: براساس آمار‌های رسمی موجود باید دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پرسرعت فراهم شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به شروع پروژه در شهر خرم‌آباد طی روز‌های آینده، بیان کرد: قرار است اپراتور آسیاتک در حدود ۳۲۵ کیلومتر، فیبر نوری به شبکه رینگ داخل شهر خرم‌آباد اضافه کند و هدفگذاری ما برای ارائه سرویس پرسرعت اینترنت بر بستر فیبر نوری برای ۱۰۹ هزار مشترک این شهر است.

صارمی اظهار کرد: این پروژه ملی و زیرساختی مهم در حوزه ارتباطات ثابت که بستری پر سرعت برای تمام کاربران و کسب و کار‌ها ایجاد می‌کند، به عنوان زیرساختی اصلی اجرای پروژه‌های شهر هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب و کار‌ها و اقتصاد دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.

 

برچسب ها: پروژه ، فیبر نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
اولویت اول مملکت اول فاضلاب و دوم فیبر نوریه