معاون تربیت و آموزش ارتش در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

رزمنده‌پروری به جای سربازپروری از اهداف مهم نیرو‌های مسلح است

امیر شیخ گفت: چیزی که می‌تواند سرباز را در عرصه تهدید نگه دارد و مانایی سرباز را تضمین کند مسائل تربیتی و اعتقادی است.

امیر شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در ارتباط با جایگاه تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی با سایر ارتش‌های جهان اظهار کرد: آن چیزی که امروز در کارگروه های بزرگ دنیا و صحنه‌هایی مانند جنگ در روسیه و اوکراین یا جنگ رژیم صهیونیستی وجود دارد و نشان می‌دهد، برای ما به وضوح اثبات کرده است که چیزی که می‌تواند سرباز را در عرصه تهدید نگه دارد و مانایی سرباز را تضمین کند مسائل تربیتی و اعتقادی است؛ لذا بحث تربیت برای ما مقدم است.

وی ادامه گفت: آن‌چیزی که در نظام جمهوری اسلامی ایران در نیرو‌های مسلح رکن بر اساس کار قرار می‌گیرد.  تقدم بر آموزش و تربیت رزمنده پروری به جای سرباز پروری است، رزمنده یعنی اندیشه و نگرش این کاری است که در حوزه آموزش انجام دادیم.

وی گفت: در نمایشگاه تربیت و آموزش ارتش خواهیم دید که ابتدای کار ما با شهدا و معارف دفاع مقدس و آموزه‌های دینی ما است.

همچنین تمرکز بر عهدنامه مالک اشتر به منظور تربیت افسران منتظر ظهور در نگاه تمدنی حضرت آقا به تمدن نوین اسلامی نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: این‌ها همه فرآیند‌های تنطیم شده و ترسیم شده‌ای است که در این نمایشگاه نمایش می‌دهیم و با اطمینان می‌گویم ما در زمینه تربیت نیروی انسانی در این بعد شاخص هستیم. 

وی گفت: با کشور‌های مختلف در ارتباط هستیم و با مدل‌های آموزشی آن‌ها را مشاهده کرده ایم. البته به دلیل همین ارتباط نیز اکنون درصد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان خارجی را در ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال آموزش داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار