کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: حوادث ناشی از کار در هشت ماه اول امسال ۲۰ درصدی کاهش داشته است.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست با مدیر عامل و اعضای تشکلات کارگری شرکت نساجی اردکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۸۹۳ بازرسی از واحد‌های تولیدی در سطح استان صورت گرفته است.

او افزود: در هشت ماه اول امسال شاهد ۷۹ حادثه در واحد‌های تولیدی استان بوده ایم که نسبت به حوادث مشابه سال قبل کاهش ۲۰ درصدی را داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: کارفرما باید بر نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی نظارت نماید و در صورتی که کارگری از پوشیدن و یا استفاده از آن‌ها خودداری کرد، موضوع از طریق کمیته مراجع حل اختلاف قابل پی گیری است.

فلاحتی با اشاره به قوانین حوزه ایمنی تصریح کرد: چنانچه کارفرما یا مدیران واحد‌های موضوع ماده ۸۵ قانون کار برای حفاظت فنی و بهداشت کار، وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگر قرار داده باشند و کارگر با وجود آموزش‌های لازم و تذکرات قبلی بدون توجه به دستورالعمل و مقررات موجود از آن‌ها استفاده نکند، کارفرما مسئولیتی نخواهد داشت و درصورت بروز اختلاف، رای مراجع حل اختلاف نافذ است. 

او اظهار داشت: کارفرما موظف است در سال دو دست لباس کار را به صورت رایگان در اختیار کارگر بگذارد و لباس کار باید متناسب با نوع کار بوده و طوری تهیه شود که کارگر بتواند به راحتی وظایف خود را انجام دهد و موجب بروز حادثه نشود.

برچسب ها: حفاظت فردی ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار