صادرات بیش از پنج میلیارد دلار کالا از مرز‌های زمینی ایران به عراق

ناظرگمرکات استان کرمانشاه گفت:گمرکات استان در صادرات زمینی کالا به عراق در هشت ماهه نخست امسال در بین گمرکات کشور بیشترین سهم را از حیث وزن از آن خود کردند.

علی اصغر عباس زاده، ناظرگمرکات استان کرمانشاه گفت : در هشت ماهه نخست امسال پنج میلیارد و ۴۰ میلیون و ۹۸ هزارو ۴۵۷ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۲۴ تن از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادر شده که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۹۴۸ میلیون ۲۷۸ هزار و ۳۰۶ دلار به وزن چهار میلیون و ۸۱۹ هزارو ۷۳ تن، بیشترین مقدار را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

 عباس زاده افزود: از مجموع صادرات زمینی کالا در هشت ماهه امسال به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانسته سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

وی تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۶۵۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۷۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۶۶ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی با صادرات ۵۳۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۳۳ هزارو ۴۹۶ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار از صادرات به عراق را نیز ۴۸۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۵۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۴ هزارو ۶۴۷ تن عنوان کرد.

مدیر کل گمرک کرمانشاه عنوان کرد: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق نیز به ترتیب ۲۴۰ میلیون و ۹۵۱ هزارو ۴۱۸ دلار به وزن ۴۴۱ هزارو ۴۳۳ تن و ۲۶ میلیون و ۸۶۳ هزارو ۳۲۳ دلار به وزن ۱۹۶ هزار و ۷۳۱ تن بوده است.

عباس زاده عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف ذکر کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
کوفتشون بشه
آخرین اخبار