ضرورت مشارکت گروه‌های مردمی به منظور پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: برای پیش‌بُرد امر خطیر پیشگیری از اعتیاد باید از ظرفیت گروه‌های مردمی بهره‌گیری شود.

محمدهادی عسگری شامگاه در دیدار با فرماندار شهرستان بروجن اظهار کرد: در این راستا انسجام‌بخشی، حضور و مشارکت گروه‌های مردمی ضروری و نقش‌آفرین است.

وی طرح یاری‌گران زندگی روستایی را یک برنامه مردم‌پایه دانست و افزود: فرمانداران باید برای اجرای این طرح در روستا‌های شهرستان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

عسگری تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه اعتیاد یک پدیده چندبُعدی و پیچیده هست، یک دستگاه سازمان به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه فعالیت و تلاش کند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: به‌همین منظور نیازمندیم تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنار همدیگر باشند تا با مشارکت گسترده مردم بتوان به سلامت اجتماعی دست یافت.

عسگری با اشاره به عملکرد مطلوب فرمانداری بروجن در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در زمینه تدوین و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری بایستی برنامه‌های بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.

فرماندار بروجن نیز گفت: برای کاهش اثرات سوء مصرف مواد مخدر طرح یاری‌گران زندگی در محیط‌های کاری ویژه مکان‌های صنعتی و طرح یاری‌گران زندگی روستا‌ها به‌منظور مشارکت روستائیان در کاهش عرضه و مصرف مواد مخدر عملیاتی شده است.

فتاح کرمی تاکید کرد: با کمک نیروی انتظامی و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طرح ایست و بازرسی کردشامی شهرستان بروجن راه‌اندازی می‌شود که در کاهش عرضه مواد مخدر در سطح کشور و چهارمحال و بختیاری نقش‌آفرینی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.