تشدید پایش‌های محیط زیست در محور اردکان و میبد

شد مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: گشت و پایش‌های محیط زیست استان در روز‌هایی که هوا آلوده است، تشدید می شود.

سیدرضا نورانیان مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان یزد در کارگروه استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا در شهرستان اردکان افزود: در روز‌های گذشته همراه با پایدار جوی که اتفاق افتاده و طبق پیش بینی که در هواشناسی داشته اند این پایدار جوی در روز‌های آینده نیز وجود دارد از آن طرف با بررسی‌های انجام شده  در اداره کل حفاظت محیط زیست  نشان می‌دهد  وضعیت آلودگی هوا در بعضی از شهرستان‌های استان به ویژه محور اردکان - یزد به خصوص اردکان و میبد در این روز‌ها شرایط بالاتر از حد نصاب دارد.

او اضافه کرد: مقرر شد فردا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ تصمیماتی اتخاذ شود و شرایط اضطرار برای کنترل شرایط آلودگی اجرایی شود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه عمده این مصوبات که اعمال قانون بر روی وسایط نقلیه که دودزا، منع تردد کامیون‌ها در سطح شهر‌ها و وسایلی که معاینه فنی ندارند توسط ماموران راهنمایی رانندگی اعمال خواهد شد تصریح کرد: نیز فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر‌ها که توسط شهرداری‌ها اتفاق می‌افتد، ممنوع گردید و فعالیت‌ها را در این ایام متوقف شود.
 
نورانیان تاکید کرد: کلیه فعالیت‌های بدنی و ورزشی به وِیژه در محوطه‌های باز خودداری شود و کارکنان ادارات ورزش و جوانان این مساله را مدنظر خواهند داشت.

او با بیان اینکه پایش دقیق‌تر شبانه روزی انجام و تعطیلی موقت کارخانجات و یا واحد‌های صنعتی که در آلودگی هوا موثر هستند اعلام خواهد شد تصریح کرد: نیز آموزش مجازی و غیرحضوری در مدارس میبد و اردکان برقرار می‌شود.

این مسئول گفت: اگر شرایط آلودگی استمرار داده شود جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد و امیدواریم اجرای مصوبات تاثیر مثبت در برداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مشکل آلودگی را که نتوانستید حل کنید اما حداقل امنیت یزد را حفظ کنید این اهالی افغانی و سیستان و بلوچستان و کرمان و تهران و همه غیر بومی ها را از یزد بیرون نمایید و ورود همه غیربومی ها را به یزد ممنوع نمایید از رئیس محترم دادگستری یزد و استانداری و فرمانداری یزد درخواست می نماییم که اهالی غیربومی ها را سریع از یزد بیرون نمایید زیرا حتی باعث ناامنی اداره ها شده اند