نگاه نسل زد به هوش مصنوعی مولد زیر ذره‌بین آفکام

جدیدترین تحقیقات آفکام، نشان می‌دهد که نوجوانان و کودکان در بریتانیا بسیار بیشتر از بزرگسالان به هوش مصنوعی مولد اقبال نشان داده و از آن استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های آماری، تقریبأ از هر پنج نوجوان آنلاین ۱۳ تا ۱۷ ساله، چهار نفر و حدود نیمی از کودکان ۷ تا ۱۲ ساله از ابزار‌ها و خدمات هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند. این در حالی است که کاربران بزرگسال اینترنت تمایل کمتری به استفاده از هوش مصنوعی مولد دارند (۳۱ درصد) و در میان کسانی که هرگز از این ابزار استفاده نکرده‌اند (۶۹ درصد)، تقریبأ یک نفر از چهار نفر اساساً این فناوری را نمی‌شناسند (۲۴ درصد).

 بیش از نیمی از کاربران بالای ۱۶ سال اینترنت از هوش مصنوعی مولد برای سرگرمی (۵۸ درصد)، یک سوم از آن برای کار (۳۳ درصد) و یک چهارم برای کمک به مطالعات خود (۲۵ درصد) استفاده می‌کنند.

 تحقیقات آفکام همچنین نشان می‌دهد، ابزار «Snapchat My AI» که در آوریل ۲۰۲۳ به صورت رایگان در دسترس همه کاربران اسنپ قرار گرفت، محبوب‌ترین ابزار هوش مصنوعی مولد در میان کودکان و نوجوانان بریتانیا است و نیمی از کاربران ۷ تا ۱۷ساله آنلاین این کشور، به خصوص دختران، از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، «ChatGPT» پرکاربردترین سرویس هوش مصنوعی مولد در میان کاربران ۱۶ ساله و بالاتر اینترنت است. در میان جوانان آنلاین ۷ تا ۱۷ ساله، پسران بیش از دختران از این برنامه استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار