یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است که این میزان امسال افزایش می‌یابد.

ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به سفر به عمان به همراه وزیر صمت و بازدید‌های صورت گرفته طی ماه‎‌های اخیر اظهار امیدواری کرد این رفت و آمد‌های تجاری منجر به توسعه روابط تجاری و دستیابی به اهداف تجاری‌ می‎‌شود که رهبران دو کشور برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با بیان اینکه حجم تبادلات تجاری فعلی متناسب با اهداف و ظرفیت‌های دو کشور نیست، تاکید کرد؛ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمیسیون مشترک و با تحقق اهداف تجاری دو کشور شاهد افزایش قابل توجهی در حجم تجارت دو کشور خواهیم بود.

ضیغمی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است، اظهار امیدواری کرد که این میزان در سال جاری افزایش یابد. 

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه کشور عمان از جایگاه ویژه‌ای در حوزه کشور‌های خلیج فارس برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، ادامه داد: همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، صنعتی، معدنی، استاندارد، مالی، بانکی، مناطق آزاد، کشاورزی، شیلات، دامپروری، حمل و نقل، نفت و گاز، پتروشیمی و انرژی، گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، بهداشت و درمان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، ارتباطات و در قالب کمیسیون همکاری مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان پیگیری می‌شود. 
 
وی همچنین از آغاز مذاکرات برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور در آینده نزدیک و با نظر مثبت مقامات دو کشور خبر داد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار